DAg 3 min favoritbokserie

Det är så okristligt tidigt att knappt någon skrivit något på facebook sedan igårkväll. Men försöker få lite liv i mitt bloggande så ska försöka göra denhär utmaningen. Som jag känner blir tröttare och tröttare.
Nu är det ju så att det finns jättemånga bra bokserier. Om jag vore superpretto skulle jag väl säga Prousts På spaning efter den tid som flytt. Men let's face it, det finns roligare böcker.
Tyvärr är 40 % av alla böcker jag läser barnböcker, och 50% chick-lit. Resten deckare och prettoböcker. Typ ALLA utom prettoböckerna kommer i serier. Men har några favoriter såklart, Mumintrollen för att de handlar om verkliga saker, psykologi och grejs. Marian Keyes för att det alltid handlar om något allvarligt på riktigt - inte bara "jag är 22, har inga pengar till skor och är ihop med ett pucko". I hennes böcker är det mer "Jag är 22, har inga pengar till skor och är ihop med ett pucko - för jag är alkis, knarkare och spelmissbrukare med psykiska problem". Keepin' it real!
Pellaböckerna, är dels gamla och dels otroligt moderna. Bästa tonårsserie ever. Och sist, alla böcker med miss Marple. Gotta löve den gamla gulliga tanten som reder upp blodiga mord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback