Mimmis små vardagsmysterier

Det mesta i livet och världen är faktiskt inte så svårt att förstå, som att bröd blir till skorpa om det glöms för länge i brödrosten, att man får träningsvärk av att träna, att det går bättre om man pluggar till tentan. Allt sånt, mycket mycket logiskt. I alla fall om man tänker efter en stund.
Men, svara på detta, om ni kan! Varför blir det alltid olika mycket kaffe när jag brygger? Jag har alltid samma mängd vatten uppmätt i samma mått. Varför blir det ibland 1.5 koppar, ibland 2 koppar, ibland 1 kopp? Märk väl att jag dricker ur lika stor kopp varje morgon. Så korkad är jag ju inte. Konstigt är det i varje fall.

Passar på att länka till en sida om just kaffe, (men nej, svaret står inte där)
http://www.kaffeinformation.se/default.aspx?id=123

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Tack så mycket! :D



Och du förstod kommentaren om själen alltså? Jag fattar den fortfarande inte. Haha.

Postat av: Gaymasen

Och detta med serier är sjukt drygt. Vi letar febrilt ny serie att börja följa slaviskt. Haha.

2011-02-08 @ 21:26:11
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Maria

Eller hur! Många gånger jag funderar på hur kaffebryggaren över huvud taget fungerar eftersom det egentligen bara är ett elektrifierat melittamått. men ändå blir det olika varje gång. En fråga till. Om man fyller upp till sju stora koppar, ska man då ha sju skopor eller är det måttet för de små kopparna som gäller? Mysterium.

2011-02-10 @ 10:15:47
URL: http://ww.mifen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback