Ledig dag

Häromdagen gjorde jag något otroligt retro, jag köpte en CD utan att ha lyssnat på alla låtarna först. Hade bara hört de två singlar som finns. Nu har den alltså kommit hem till mig och nu sitter jag och lyssnar på Oscar Linnros Vilja bli på Spotify. Och tittar på CDfodralet. Den är bra! Lite väl många mellanspel för 139 kronor visserligen, men jag klagar inte. (Bara lite, som ni märker)
Idag har jag också slagit på stort och beställt the sims 3 expansion pack 1 och 2. Visst är jag laglydig, vuxen och ordentlig!
Annars har jag mest sovit hela veckan, eftersom jag jobbat. För jag går upp halv sex och när jag kommer hem klockan fem är jag sjukt trött och orkar knappt kolla mailen. Jag har åkt samma buss varje morgon och börjar så sakteliga bli en tragisk morgonpendlare som känner igen alla på bussen. Speciellt den sura tanten känner jag igen. Eller om det är en gubbe. Har bara sett henne/honom bakifrån. Men hen är alltid lika grinig. Skäller på busschauffören och sådär. Det sitter jag och stör mig på 10 över 6. Nåt ska jag roa mig med.
Han som jobbar på pressbyrån känner jag också igen, snart kommer jag nog kalla honom vid namn och få gratis kanelbullar om det här ska fortsätta. Och det ska det ju beviserligen, ska jobba hela sommaren. Och nästan alltid morgon. Jag har faktiskt rätt kul på jobbet, om det inte vore för att jag måste gå upp så tidigt och vara trött hela dagarna skulle jag trivas riktigt bra. Men jag är verkligen ingen morgonmänniska så vi får se hur länge jag orkar. Innan jag är utbränd, slut som människa och totalt isolerad från min egen tankeförmåga menar jag.

Nu ska jag gå och kissa, sedan handla och kolla på Hasse & Tage-revyer. (Som jag också unnade mig att köpa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback