Attityden är allt

Haha! Jag har läst 3 kapitel i vår kurslitteratur, bland annat det som hon som ska skriva tentan säger är det allra allra viktigaste. (självklart också det tråkigaste enligt lagen om alltings djävlighet), hur lyckades jag? Jag intalade mig helt enkelt att det var galet intressant, stängde av alla yttre stimuli, fokuserade, drack te och vips så var kapitel 5,6 och 8 inlästa i mitt huvud. Nu vet jag saker som att det människor bestämmer sig för att göra är troligare att de gör än massa andra saker. Guuu så vetenskapligt omvälvande. Nåja, det är alltid bra med repetition av redan befäst kunskap tänkte jag och läste på.
Jag har även, nej just det, jag har inte gjort nåt mer idag. Men jag ska! Jag ska handla om en kvart och träna om två timmar.
Jag har inte blivit uppringd av min förhoppningsvis blivande chef och fått höra att jobbet på servicehuset är mitt, men jag ger mig till tåls till i morgon innan jag börjar tänka paranoida tankar om att jag borde borstat håret innan intervjun. Till exempel. Inte för att jag inte ville borsta håret, jag hittade bara inte min hårborste. Sonny hade gömt/slängt/städat bort den. Typiskt pojkvänner att inte förstå vikten av känslan av ett nyborstat hår. Säger jag bara.

Det är för att jag har en liten lucka mellan inläsning och inhandling som jag har tid att blogga, mycket lyckosamt. För er.

I och för sig kanske jag borde lägga den tiden på 1. paranoida tankar (se ovan) 2. funderingar över vad jag ska handla 3. drömmar om Kreta/sommaren/nästa helg 4. helt andra saker, typ tandvård (ska till tandis i mars, det ska bli kul, jag gillar min tandläkare. Inte är han bara jättetrevlig, han har en ganska känd son också. mmm kändispoäng är alltid spännande nu när man inte får bokmärken längre)

Fast det är faktiskt bra att jag bloggar, för min egen skull alltså. Det är nämligen roligt, och roliga saker är avstressande och det lever man längre av och ett gott skratt förlänger käften och så vidare.

Nu ska jag nog aktivera mitt mecenatkort och tänka ut ett bra mellanmål och en piffig middag.

Kaffe är middag va?

Kommentarer
Postat av: J

Är det dr alban eller dr albans pappa som är tandläkaren?

Postat av: sirigrand

ja. kaffe är middag. mycket piffig middag, om man med piffig menar att man efter en rejäl sådan middag skuttar omkring och säger PIFF, PIFF!! halva natten.



hann du drömma nåt om kreta/sommaren/nästa helg?



jag drömmer om att få ha sommarnatt i februari fler nätter än natten till idag. finaste promenaden.

2010-02-28 @ 10:14:13
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback