Den lexikala ansatsen

Med kaffe bredvid mig, Frank Sinatra i Spotify och miljoner välformulerade tankar i huvudet börjar jag dagen.
Många ämnen att bli avhandlade:
  • Tisdagar i allmänhet
  • Mina tår
  • Den s.k. lexikala ansatsen 
Kärt barn har många varumärken, och det jag håller närmast hjärtat är som ni troligen märkt koffein och psykologi.
Alltså tänkte jag lista alla drycker med koffein som jag kan komma på. Jag börjar... nu.. (OBS "butikens egna" gills inte)
Kaffe: Gevalia, Löfbergs Lila, Nescafé, Lavazza,
Läsk: Coca-Cola, Pepsi, Trocadero, Jolt, Dr Pepper
Energidryck: Burn, Red Bull, Monster,

Och sedan ska dessa vägas mot SSRIpreparat, alltså den psykologiska ekvivalensen till lycka på burk:
Fontex, Prozac, Sarafem, Zoloft, Sertranatl, Seroxat, Paxil, Fevarin, Fluvosol, Luvox,Cipramil, Celexa, Cipralex, Lexapro, Seroplex, Zelmid

.....
Äh!
Det var jobbigt. Jag återkommer senare med resultaten...

Mina fötter är det jag är mest stolt över på min kropp, det är inte så att jag har sjuka fetisher eller att min övriga lekamen är ful, det är bara det att mina fötter är perfekta.
Nu säger ni att det inte är så viktigt... Det är för att era fötter suger!


Idag har jag min sista terapisession för sommaren. Det känns skönt och jobbigt och underligt. Jag vet inte vad vi ska prata om, vanliga saker eller att vi inte ska ses på tre månader?


Visste NI att det är Frankie Boy som gjort Love and Marriage, K visste säkert... Alltså den som är i början av Våra värsta år.

Man lär sig något varje dag...

Kommentarer
Postat av: katta

klart jag visste! Har ju diggat den sen innan jag blev tonåring ;P TORSDAG!

2009-06-09 @ 16:19:31
Postat av: Linda

Japp, det visste jag..



Men kan tyvärr inte bli stalkad på fredag kväll, ska till landet me morsan då =/ Stalka mig imorn? Ska klippa mig först bara, du kan få titta in genom skyltfönstret och skojsa upp allt lite? X.D

Eller så tar vi en fika. En stor fika.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback