Det är tanken som räknas

En annan sak som hör till datumet är att lova massvis med löjliga saker som man aldrig kan hålla.
Jag har inte gett något nyårslöfte sedan jag hittade ett nedskrivet nyårslöfte jag skrev när jag var 16. Jag lovade att jag skulle gå ner till 40 kg, skaffa en pojkvän och få perfekt hy.
Då insåg jag att man oftast lovar saker som inte är bra, som man inte ska hålla och som bara ger en mer ångest och problem. Nyårslöften är bara ett sätt att befästa sina tvångstankar.

Men, jag ska lova mig själv några saker ändå
  • Jag ska sluta köpa icas elbrygg, det smakar ändå pest, och återgå till icas mellanrost
  • Jag ska fortsätta att göra det jag lärt mig av tre terminers terapi som slutar i januari.
  • Jag ska sluta plåga mig själv med drömmar om att skaffa katt eftersom jag är brutalt allergisk.
  • Jag ska ha på mig mina paljett BH-band på nyår trots att ingen kommer uppmärksamma dem. Bara för att jag förtjänar lite flärd!
  • Jag ska dricka lika mycket kaffe som jag brukar, för det gör mig glad.

Saker som jag skulle vilja lova men inte kan lova och följaktligen kommer låta bli
  • Jag ska skaffa ett extrajobb och ha råd med en iphone
  • Jag ska åka utomlands
  • Jag ska träna en gång i veckan
  • Jag ska gå på mer promenader
  • Jag ska blogga mer
Over and out

Kommentarer
Postat av: J

Löften så goda som några =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback