Bird bird bird, bird is the word

En liten del av mig, cirka 79 procent, tror att det räcker att skriva en att göra lista för att saker ska bli gjorda. Har man skrivit ner så är det klart sedan. Tvätta till exempel, står på min lista i kväll. Liksom packa och dammsuga mitt skitiga rum.
Att däcka framför datorn, äta onyttigheter och kolla på How I met your mother står inte på listan. Men de sakerna verkar komma av sig självt. Varför kan inte tvättkorgen ha ben och gå till tvättstugan? Varför?
Sedan består jag av 18 procent som tänker att jag lika gärna kan tvätta nästa vecka. Eller aldrig. Eller på julafton. Resterande 3 procent är däremot redo att hugga i. Synd att de är i minoritet och blir nedröstade.

För övrigt håller jag på att bli förkyld. Och min hjärna är helt förbluffad över faktumet att det är torsdag i morgon. Och snart jul.

Galet säger jag bara. Galet.

Kommentarer
Postat av: J

Hahaha been there =P Så jäla 'jobbigt' när ens ambitiösa minoritet alltid blir nedröstad av chipsmongot som vill glo på fejsbok i soffan...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback