Vad tar du mig för?

Eftersom alla tjejtidningsförlag kommit på att jag är tjejtidningsjunkie (jag gillar att racka ner på dem...) har jag den senaste veckan fått direktreklam från samtliga tjejtidningar utom veckorevyn som vill att jag ska köpa deras dumma tidning och få ett brutalt fult, oj jag menar trendigt, halsband/par vantar/parfym/använt tampongpaket om jag svarar INOM 5 dagar!!!!! SVARA NU OCH TJÄNA MILJONTALS ÖREN! Eller svara aldrig och slipp skiten tänker jag och hivar ner det senaste reklambladet från någon äcklig nystartad tidning med någon äcklig kändis som redaktör i papperskorgen under alla mina chokladpapper. Jag prenumererade på 2 tidningar för att jag fick mascaror värda typ 300 spänn för 50. Nu har jag Femina för att den är helt ok (skriven för typ 30åringar så den är nästan intelligent...haha) och Cosmo för att den handlar om sex. Tidningen Hennes har jag precis slängt åt helvete (mascara, läppglans och bok om äckliga personer). Men jag börjar känna mig lite som min mamma. Hon har gjort såhär hela mitt liv, få grejer, avbeställa skittidningen så fort det bara går.
Men tjejtidningar utgör det bästa badkarsläsningen som finns, eftersom det är skitsamma om jag tappar skräpet i vattnet.
Och så får de mig att känna mig smartare än tidningens målgrupp. Vilket både är sorgligt och väldigt, väldigt bra.
Tänk att vara så korkad att man inte fattar "läsarnas 6 bästa 6-tips". (Typ, "ha sex ofta, ha bra sex, hångla mycket, berätta för varandra vad ni gillar, dusha innan sex och testa nya saker") eller skönhetstipsen (Hår, "Tvätta håret, använd balsam". Ansikte, "tvätta ansiktet och använd hudkräm", smink, "less is more" och till sist mode "Ha på dig kläder du känner dig bekväm i och som du är snygg i")
Fan, jag skulle kunna bli rik om jag startade en egen tidning. Tur att jag inte vill starta en egen tidning då, för var världen inte behöver är fler puckon som sprider sitt budskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback