Stresshantering

Nu är det klart. Jag är ledig över Arvikafestivalen (Arvikaaaaaaaaaaaaaaa). Good thing eftersom jag ju ska jobba där för femte året i rad.(Är det redan femte? Är jag verkligen så gammal? *räknar på fingrarna* 18,19,20,21,22, japp så gammal är jag. Men nu fyller jag iaf inte år under/precis innan festivalen. Nu kommer jag fylla år två dagar efter hemkomsten, inte fan kommer jag orka fira det!)
Jag är även ledig under Boom! Go ME!
Jag har bakat en paj.
Såhär ser den ut.

Jag kan informera er om att den är god. Och står hemma hos mig på min spis. HINT HINT
Jag ska iväg och träffa min klassis M (Shit vad alla heter saker på M i min umgängeskrets.) Undrar om det är normalt att ta med sig små bitar av paj till folk? Var det L skulle jag inte tvekat en sekund! Hinner jag upp och hälsa på henne i sommar kommer jag ju absolut ta med mig nåt. =)
Tack vare K lyssnar jag på Best of Ray Charles, och tänker på min pappa, hur vi upptäckte att hans (Rays) texter är rättså sexistiska och på hans (pappsens) golv i köket. Det är röd-och-vitrutigt, inte särskillt snyggt men han väntar med att byta ut det, eftersom han ändå snart ska sälja det resonerar han, och då kommer de nya ändå vilja byta ut allt. Han har bott där i sådär en 12-13 år. Och så blir jag lite nere igen, över varför han inte kommer flytta.
Förvånas omigen över hur musik verkligen är bra för att minnas saker och att man inte får lyssna på den när man skriver tenta. Fatta, då skulle man kunna betinga varje kapitel med en låt och spela den när man fick en fråga på det kapitlet. MVG direkt. Vi kan inte få mer än G, men ändå. Solklart att vi borde få det, psykologer och allt.
Ah, hej, jag tappar visst bort mig mer än lovligt enkelt idag.
Hade tänkt att baka bullar också, eller bröd, och skura golvet och ta ner saker i källarförrådet. Men dammsuga, börja packa till Arvika och göra en paj är kanske inte fy skam ändå?
Undras om man kan göra broccolipaj på samma sätt. Ja, jag gillar broccoli, jag vet att det är många *host* som inte gör det. Degen var ju sockerfri, (iiiinte fettfri direkt...)
Jag packar mycket onödiga saker, när jag packat klart tänker jag tömma väskan och ta ut hälften typ. Kanske. Nej, jag vet det lär inte hända jag vet. Men jag ska försöka impa på K. Dessutom blir det alltid bajsemycket ändå, på grund av typ, schampo och tält och andra dumma saker. Pyamas och grejer. Ish.
Nu ska jag bara lyssna på två låtar till (Mouthwash och Merry Happy, Kate Nash som jag ska se live på festivaaalen) och sedan rassla mig iväg till Stora Torget. Som för övrigt är lika stort i jämförelse med andra torg som jag i jämförelse med andra människor (över 15, förhoppningsvis är jag större än bäbisar).

Och nu måste M förlåta mig för att jag ändå lägger upp denhär bilden. Jag blev så glad av den. Jag tar väl bort den när du klagar.

Det är bra att bli glad. (VA? ÄR DET?! ) Det visste ni inte redan!

En sak till
Dagens visdomsord: Den som inte rakat Australien vet inte vad inåtväxande hårstrån betyder.

Kommentarer
Postat av: J

Satan you got me =/

Vad ska man behöva göra för en tugga av den där smarriga pajen tro? ^^

Postat av: katta

Ray charles? Impo-packning?

Du kan genomföra en impo-packning på dig själv genom att bara bli..well.. packad. Men ge fan i att spy där jag ska sova. det var så onajs sist.



Sååå skaru sova här tis-ons? Eftersom vi iaf ska ta samma tåg.



Oh, just det, BRING DA PAJ!

jag vill ha. NU!

2008-06-28 @ 14:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback