Jag andas när jag sover

Om ni inte märkt det så spöregnar det.
Det har jag märkt.
Jag märkte det när jag cyklade hem från stationen, efter provet som jag klarade. Jag märkte det eftersom jag blev totalt genomblöt.
Försöker kolla på en genomdålig svensk film, men den är för dålig.
För första gången på tre dagar är jag inte genomsömnig efter jobbet. Fast vi slutade en timme tidigare också.

Fyra personer har gått in i mig idag. Varje gång har jag sagt "oj, ursäkta" och de har glott på mig med dumma fiskögon som om jag var en idiot som försöker mörda dem. Härligt.

Jag har insett att jag alltid kommer ha ett jobb jag finner meningsfullt. Jag tyckte Willys var det, och jag tycker att dethär verkar vara jättevikigt också. Och då har jag en känsla av att det är min iställning som gör skillnaden.
Inte för att det inte ÄR meninsfullt att le mot folk och hjälpa dem handla, och att se till att inga knivar kommer med på en flight är jätteviktigt. Men det är just det, att jag verkligen tycker det.
Idag provade vi uniformer, och jag kan ärligt säga att jag ser ut som ett pucko i den. Den sitter som en säck ungefär. Och inte på ett snyggt modellsätt, oh nej så kul ska vi inte ha. Jag ser ut som en blandning mellan en potatissäck och en nynazist ungefär. Men det är väl charmigt antar jag. Dags att börja träna och skaffa sillisar troligen. (Över min döda kropp, nej inte ens det!)

Enda trösten är väl att alla ser likadana ut.

Eftersom det inte är någon mening med att vara kryptisk om ingen fattar det hänvisar jag till Alice i Underlandet för den som vill fatta rubriken. Den syftar till stycket som handlar om jobb och meningsfullhet.
Sådär, nu har jag tipsat om lite genuin sommarläsning också, det var väl skönt? Så slipper ni alla vidrigt dåliga svenska deckare!

Kommentarer
Postat av: katta

hänsyftar?



hänvisar eller syftar.

don't mix and match!

kram

2008-06-13 @ 15:22:01
Postat av: Mimmi

jag hittar på ord jättebraaaaa! :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback