Les traditiones des Corleones (Sigrandones? Larseones?)

Eh, har kollat för mycket på matprogram, mest om julmat jag aldrig i livet skulle närma mig (vem i satans helvete skulle äta kalkon men fläsk-stuffing!?Jo, engelsmän såklart, de kan verkligen inte.) sedan började jag med en lång utstävning om julgranar och pizzor på Jonas blogg, så.

I min familj, (läs halva, eller snarare en tredjedel av den, beroende på hur man räknar, den ena delen är pappa, andra mamma och tredje HS som jag av naturliga själ inte har några traditioner med, utom Rutinerna, men de är privata!! S, min syster, hänger på första och andra delen)
firar vi jul, kanske något udda.

Hos Mor, äter vi jule-pizza och lite annat krafs, kollar inte på Kallijanka, äter inte tröttskinka och skriker inte över paket. Vi har inte haft julgran på länge.

Hos Far, är vi inte hos far, eller delvis, vi äter enorma mängder mat och har ingen julgran, sedan åker vi till K och B, typ släktingar på ett sätt, (Jag känner mig släkt med dem) tillsammans med barn till min avlidna styvmor, krångligt, ja. Bökigt och struligt? Nej. För mig är det dessutom inte krångligt. Bara för andra och att förklara det.
Nåväl, där dricker vi vin, äter mat och delar ut tusen sinom tusen julklappar och åker hem mitt i natten för att dö.
I år blir det hos Modern, och juldag hos Fadern (ingen julmat dock, tack som fan)

Vi gillar inte julmat. Eller jag gör inte det.
HS är medtvingad! Han gick med på det. Jag är överlycklig, bara så ni vet.

NU ska jag sova.
Eller kolla på TV.
Eller läsa?

Kommentarer
Postat av: fröken gud:

hahaha! det är inte lätt. men lite rolig är din klocka. är man trött blir man sittandes hur länge som helst och räknar ned (upp) till sprängningsdöden.



smart att inte äta julmat på jul. det är så jävla äckligt.

Postat av: fröken gud:

ja, presenterna är jag också lite kär i. men mest av allt - allt runt.

haha! jag har försökt att se skelögd ut, men jag kan inte. så himla diskriminerande!

ja! verkligen en liten guldkant! har man det tråkigt går man bara in hos dig och inväntar sprängningsdöden! hur bra som helst!!! :)

2008-12-23 @ 15:12:02
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: katta

ja, det blev en kläd-klädd julgran i år med. Nu är alla vantar, sockor, halsdukar och mössor fulla av barr. Ganska mycket att hänga i gran alltså (jag vet, jag är hysteriskt rolig).

mailar foto när jag hinner :D

2008-12-23 @ 18:11:34
Postat av: Kotteby

Very Merry Xmas!!!

Från Mr Kotteby



=)

2008-12-24 @ 11:40:08
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: sirigrand

kitt. alltså du vet, du har nu beskrivit våra jular så väl, så jag vet inte om vi NÅNSIN mer egentligen behöver fira jul. fasiken va praktiskt!!! :D



loves you finaste bästaste syster

2008-12-29 @ 23:15:35
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback