This Calls For A Song

Jag och M städar, jag maniskt, hon normalsporadiskt. Egentligen blir det ingen skillnad i resultatet, bara känslan bakom. Hon städar kanske nästan bättre.
Känns rätt värdo att städa inför en inflyttningsfest, alla kommer ju ändå tappa chips över hela golvet. Det ska bli kul.
Jag försöker simulera nyttighet genom att äta apelsin och dricka (kran)vatten ur en lokaflaska. Loka känns nyttigare än vanligt vatten. Speciellt en dag gammalt kranvatten.
Snart ska vi gå och handla, om man med snart menar så fort M tvättat håret, vaknat på riktigt, klätt på sig (läs dragit på sig mysbrallorna och ett par strumpor) och slutat trakassera mig för min mani.
Jag har fått kritik på mitt PM, vilket innebär att det inte är klart. Jag hatar när det händer, SPECIELLT som det var jätterelevant kritik med bifogade hjälpande artiklar jag genast vill slänga mig över och läsa!
Men icke då! Här ska festas tills grannarna slutar bråka med varandra och börjar bråka med oss. (Igår hörde jag dem genom väggen igen, det är seriöst såpakul, de knullar verkligen aldrig med varandra heller! Gör det det gör de det tyst, och de verkar inte vara tysta typer)

För övrigt försöker jag verkligen tycka om den nya humorsiten
tusenapor.se men det går inte så bra. Jag tror det är hela grejen med att den kallas humorsite. Oj, förlåt, jag menar "humorSAJT". Jag hatar försvenskningar som TAJT, SAJT, MEJL och BRIEFA. I allafall, Katreen 21.30 kan jag rekomendera, men inte mycket mer egentligen. Kanske om man är på riktigt dålig-humor-humör kan det gå. Varför jag ens försöker tycka om den är för att Annika Lantz gör det, jag hänvisar till inlägget om min man-crush på henne som jag skrev någon gång under mars tror jag. http://telepatetisk.blogg.se/2008/march/sexual-transference.html#comment

Men det är väl bara att ge upp antar jag. Man ska inte försöka så jävla mycket.
Nu ska jag dra migsjälv i håret (så det trillar av..) hoppa upp och ner 18 gånger och lägga mig på soffan och bara vänta.
Jag hatar att vänta.
Det får mig att känna mig som att jag inte har kontroll över mitt liv, vilket man ju inte har när man väntar. Därför det allmänna maniska städandet osv. Ha! Jag hittade precis en gammal morotsbit! Jag tror M glömde den på mitt skrivbord för någon vecka sedan, men hon har förnekat det ever since!

Fasiken, nu är jag verkligen inte alls stressad. Tråkigt!

Amenjustdet! Jag skulle ju sjunga!

Kommentarer
Postat av: J

Haha mani tror jag var nyckelordet för hela det där inlägget =P

Mjo de iofs sant.. Men kan jag inte ta min 4 år gamla dressmann-morgonrock tro? Kanske inte slisk men definitivt slusk...

Postat av: Yegane

Sov gott! Hoppas du haft det jättebra.
Yegane

2008-04-20 @ 00:48:21
URL: http://yegane.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback