Hur jag hade det i Skottland

Det började med att jag och Siri släpade oss till busstationen i Uppsala en överhettad fredag klockan halv fem, det var så varmt att en tiominuters prommenad tog tjugofem. På stationen träffade vi alla muppar i kören. Och så åkte vi till Stockholm där vi tog en flygbuss till Skavsta. Eftersom vi var incheckade via nätet hade jag och Siri picknick i en rondell utanför flygplatsen tills vi gick på planet. Där jag som vanligt upptäckte hur mycket jag avskyr att flyga. Det är inte det att jag är rädd, det är bara det att det är så onaturligt och att jag får ont i öronen och det är tråkigt och trångt.
Väl framme i Glasgow Prestwick ganska sent på kvällen skulle vi bo på hotel ganska nära över natten. Fråga mig inte varför, det var tydligen svindyrt. Nåja, några människor från hotellet hämtar upp oss i lite olika bilar och kör oss till ett halvtacky heltäckningsmattebeklätt hotell där jag och Siri och Michaela däckar i ett rum, Michaela fick dubbelsängen, för hon har ju en pojkvän.
På lördags morgonen blir vi serverade den vidrigaste frukostbuffé du kan tänka dig. Kolayoghurt, toast, vita bönor i tomatsås, stekt ägg, bacon, och något som vi senare förstod var potatisscones, små platta halvmånar till bröd, stekta i tre kilo smör. Vi åt oss självklart fördärvade på toast och annat. Sen var den dagen förstörd!
Nåja, vi blir körda till flygplatsen igen och åker till Glasgow, där vi tar en buss till Aberdeen. Jag tror vi åkte buss i fem timmar eller så den dagen. Vidrigt! Men När vi väl kommit fram till Aberdeen och träffat människorna från församlingen som ska ta hand om oss blir livet lite bättre, för de var verkligen hur snälla som helst. Efter att vi repeterat och haft en konsert för ganska få människor så får vi världens godaste vegetariska lasagne!
Sedan åkte jag och Siri hem med damen vi skulle bo hos, Ann, VÄRLDENS BÄSTA TANT! Vi fick ett eget rum, och eget badrum och hon var så fruktansvärt underbar och snäll! Extramormor!
På söndagen skulle vi sjunga i högmässan, och det var väl ok. Men sedan skulle vi träna inför evensongen vi skulle göra med kören från den kyrkan vi sjöng i. Trött! Men deras dirigent var helt jäkla bäst! Så lättförståelig, så exakt! Olle, våran dirigent suger. Och efter evensongen har jag hatat honom ännu mer och stört mig ännu mer på att han inte ens visar när vi ska börja och sluta.
På måndagen sjöng vi inte! Vi åkte på fårskocksutflyckt till ett slott. Alla blev griniga för att jag och Siri inte ville betala en förmögenhet för att gå in i det tråkiga slottet utan hellre gick omkring i den vansinnigt vackra slottsparken. Nåja.
Sedan åkte vi till Inverness, en mindre stad inte långt bort från Loch Ness. Där vi sov i ett ammoniakstinkande hostel. På kvällen gick vi runt lite i staden, typ första gången vi slapp fårskocken. Jag och Siri upptäckte Tesco en ascool mataffär där allt onyttigt var asbilligt! Typ  rabarberpaj för ett pund!
Och sen gick vi in på en ascool pub med ravemusik, men jag var sjuk och astrött så jag lämnade Siri där och gick mot hostelet. Självklart gick jag vilse. Såklart! Men det var ett fint villaområde att gå vilse i!
På tisdagen skulle vi ha konsert i en kyrka. Kyrkan var sämst. De hade inte gjort reklam eller något så vi sjöng för typ tio personer. Det kändes fullständigt värdelöst!
Anywhore, sedan skulle fårskocken ut och äta, kyrkan betalade!
Och på onsdagen åkte vi tre bussar för att komma till först Glasgow, där vi shoppade lite, och sen till flygplatsen. Sedan åkte vi flyg, flygbuss och swebuss till Uppsala.

Weird, det kändes som mycket längre tid än vad det verkar när jag skriver ner det.
Jag frös typ konstant, och var konstant hög på socker.
Och så blev jag sjuk. Jag är en erfarenhet rikare också.
ALDRIG MERA GRUPPRESA!

Kommentarer
Postat av: Stefan

essay, gief lite mellanrum någonstans!

Postat av: Stefan

essay, gief lite mellanrum någonstans!

2007-06-22 @ 01:56:19
URL: http://stefangrus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback