Fredagsrekapitulation eller vad det nu kan heta

Vanligtvis är jag en förespråkare av att gnälla över saker i bloggform under tiden det man gnäller över händer, men nu hann jag inte det igår.
Så jag ska berätta en sorglig saga, som många nog kan relatera till. *ser själfull ut*

Det var en tidig fredagsmorgon, Mimmi hade just snoozat till klockan sju och fick stressa för att hinna tvätta håret och äta frukost på en halvtimme. Hon kastade en blick på kaffebryggaren, skulle hon hinna brygga en kopp smaskigt kaffe att ta med på bussen? Hon tittade på klockan, ja, det skulle nog gå. Men, "orka", tänkte hon. "Jag köper kaffe i skolan istället, innan föreläsningen börjar, det hinner jag". Hon kom till skolan i god tid, men såg till sin förvåning och förtret att hon bara hade en tia i plånboken, och en tjugolapp. "Kaffemaskinen tar ju bara femmor och enkronor" tänkte hon förtvivlat. (Eventuellt sa hon det högt för sig själv) hon gick iväg till en kaffeautomat som ger växel, tryckte på "svart kaffe" och väntade. Mjölk kunde hon få från bryggmaskinen som snor all växel. Mmm nu skulle det bli gott! Men, vafalls! Kaffet i den trötta lilla pappersmuggen såg mest ut som mycket svagt te! Och fiket där hon kunde klaga öppnar inte förräns nio! Nåja, hon bestämde sig för att inte tjura, utan istället ta femman hon fått i växel och köpa bryggkaffe.
Stoppar i pengen, trycker på knappen, kaffe åker ut. KOPPHELVETET! Tror ni inte jag glömde ställa dit en kopp under maskinen?! Klart jag gjorde. Feck och blä!!
Så det var starten på den fina dagen.

Fin saga va? Nej, jag vet, jag ska inte bli barnboksförfattare, check.

Sen blev dagen faktiskt bättre, för jag hämtade ut mina nya snygga glasögon. På måndag ska jag gå tillbaks med dem och be dem böja till skalmarna så de inte trillar av hela facking tiden...
Sen gjorde jag och Sonny mat som blev en flopp och kollade på film med L, filmerna var däremot helt underbara. Kick-Ass och Where the Wild Things Are. Båda två helt i min smak!
Nu ska jag hämta mina kläder i tvättstugan, timern ringde innan jag började skriva dethär blogginlägget. Så nu har nog någon vänlig själ slängt ut alla mina kläder på golvet! Yaaaaay

Sen kommer R hit snart, det ska bli kul. Jag har köpt martiniingredienser. Hehe.

Also, jag har tenta om en vecka. Den kommer nog gå asbra.

Kommentarer
Postat av: J

En dag utan morgonkaffe är i sanning en dag i spillror. Tur att du överlevde.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback