Snart är det torsdag igen

På morgonpasset i P3 pratar man om vaskning, jag tycker det verkar onödigt. Men allt som för mina tankar bort från den stundande tentan välkomnas såklart. Fast det känns som att det kommer att gå bra. Jag är lugn. Gick upp i tid och ska bara borsta tänderna sedan är jag klar att cykla iväg i soluppgången. Den här tentan ska jag inte svara fel på bara för att jag är obstinat och tycker annorlunda än boken. Eventuellt är det ju inte jag som kan tillräckligt mycket om organisationspsykologi för att skriva en hel bok på typ en miljon sidor.
Men det är svårt att sätta sitt ego åt sidan när man tentar. Det är nog det svåraste.

Igår var det som bekant söndag och det var seriöst den mysigaste dagen på länge. Sov länge, åt frukost, pluggade lite, handlade mat, lagade mat, jag kan numer stoltsera med chokladmousse på lyckade recept-listan. Och maränger. Det kändes riktigt duktigt att inte vaska (haha!) två äggvitor utan vispa upp dem till fluff. Fast attans vad ont jag fick i handen av att vispa i tusen år. Efter maten en liten vilostund för sambon och mer plugg för mig, sen såg vi Iron Man 2. Den var bra. Gillade man ettan gillar man tvåan. Ogillade däremot att xboxen hängde sig på den tidigare ospelade dvdskivan. Men det är ju Pyttemjuk som gör skiten så vad kan man förvänta sig.

I alla fall, eller nåt. Jag ska snart gå, det ser ut att vara kallt ute. Ska rota upp mina vantar och pussa på sömnsonny innan jag sticker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback