saturday night's allright for fighting

Myslördag med mamma på stan, två museum, två fikor och en lång mysig promenad. Alltid lika underbart att umgås med min kära mor som vuxen människa. Jag har alltid gillat henne, men nu är det liksom, ja vi får mer ut av varandra sedan jag blev äldre helt enkelt.
kom hem och började med min psykodynamiska inlämningsuppgift, vi läser "gamla" analytiker just nu. Det är otroligt frustrerande för mig, jag gillar inte (håller inte med om) teorier om penisavund, som självklart måste stötas och blötas tills jag vill skrika.
Och jag vet att det är en metafor om att tjejer blir arga för att killar får göra allt kul, men inte fan vill jag ha en snopp för det! Varför finns inte tuttavund? Vem vill inte ha tuttar liksom, de är mjuka, blir lätt svettiga och är allmänt i vägen. Men man kan använda dem som hållare för pengar, pennor och ja massor av mer saker. Superpraktiskt.
När jag blir stor, banbrytande psykoanalytiker på 1800-talet ska jag forma teorin om bröstavund. Och alla ska följa mig. Under 2010-talet ska män läsa om mina teorier och bli förbannade.

Apropos resor i tiden så konstaterade jag och min mor att det är en attans tur att man inte kan åka tillbaks i tiden, för man åt så fruktansvärt vidrig mat för länge sedan. Det lärde vi oss på Upplandsmuseet. Gratis inträde ftw. Bästa utställningen var den om teaterkostymer. Jag vill nu väldigt gärna ha en klänning med speglar på, som en diskokula.

Nåja, jag skrev i alla fall ihop något som jag hoppas inte färgas alltför mycket av min ilska och skickade in det. Nu funderar jag på att äta middag. Vi får väl se. Mest av allt vill jag ha ett glas vitt, men det går inte för sig! I morgon blir det tentaplugg och då behöver jag att min hjärna är skarp. Dessutom har jag inget vin att dricka så dilemmat är redan löst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback