Chockstarta hjärnan efter helgen

Min vecka blev faktiskt bättre, den gick i alla fall otroligt snabbt. Helt plötsligt var det dags för fredagsfika! (En underbart viktig och bra tradition i min grupparbetesgrupp, utan fredags (och ibland även tisdags & torsdagsfika) fika skulle vi inte överleva tror jag)
Nu är det som bekant söndag och jag brygger kaffe för att ta itu med 7 kapitel, en artikel att sammanfatta och de matlådor jag tänkte hinna laga. Så går det när man skjuter upp allt till söndag eftermiddag.
Men det får det vara värt faktiskt. Jag har ingenting emot att plugga på helgerna, i alla fall inte det plugg som är kul plugg, vilket är det jag brukar göra på helgen, för att ligga före. Det är mysigt att plugga, man kan dricka massor av kaffe, mysa med en filt och skriva att man pluggar på facebook och få massor av kommentarer över hur duktig man är.

Vad jag däremot inte gillar är att gå och handla, och det måste jag nog göra eftersom jag precis tog den sista mjölken och dessutom inte har något att göra matlåda av. Eller middag för den delen. Funderar på dyrlasagne, dvs med färdig bechamel. Det är nästan lika duktigt som att göra helt egen.

Sonny gick precis till jobbet, han jobbar lite extra det gullot, för att vi ska ha råd att leva på coca-cola och gott och blandat tror jag. Det är dit pengarna går i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback