Innovationskraft

Ska tentan på måndag handla om. Jag har ingen aning om vad den kommer gå ut på. Jag har så att säga inte förstått uppgiften. Synd att tydliga mål är så viktigt för att lyckas. Jag fattar inte hur jag ska kunna ha något att säga om ämnet, ändå har jag pluggat på det mycket länge nu.
Jag försöker hantera osäkerheten, för det ska man som psykodynamisk psykolog vara bra på. Men det går inte så himskans bra just nu. Har mest lättare panik. Vad är lättare panik, undrar ni nu kanske, jo förstadium till riktig ordentlig panik skulle jag säga. Hög puls, svårt att tänka, illamående, lite som en koffeinöverdos känns det. Eller som förkylning. Det är möjligt att jag bara är förkyld och koffeinförgiftad, det är faktiskt troligt. Men jag tror det är mer än så.
Jag är inte bra på att tentera. Jag funkar dåligt under press. Brukade funka bra, speciellt under tidspress faktiskt. Men det var när jag konstant gick omkring med en förhöjd normalnivå av ångest, nu gör jag inte det. Alltså är jag inte van vid ångest, och press väcker ångest nu snarare än ge mig något annat att fokusera på än mitt eget inre. Dessutom är det mycket som hänger på den här tentan, typ hela kursen, typ min framtid om man ska tänka katastroftänkande. Och jag fattar inte uppgiften. Jag vet inte vad jag ska skriva, jag vet inte vad en analys är enligt min kursledare.

Klockan fyra idag måste jag ha koll, för då åker jag till Sthlm för födelsedagsfirande och fars dag.

Dagens positiva tanke: tack gode gud att jag inte behöver lyssna på James Blunts nya album!

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Haha, vilken planet är ni ifrån egentligen? Jag lärde min karl hur man delade jäst i början när vi träffades. Är inte det en självklarhet? Haha. ;D

Postat av: J

Jag anar att lättare panik var nyckelorden här? =)

2010-11-17 @ 00:07:33
URL: http://grenfeldt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback