Tröghetslagen, del II

För det första är rubriken en tröghet i sig, när jag skrev in den visade cache-minnet att jag redan döpt ett blogginlägg till tröghetslagen. Det bevisar ju bara hur svårt det är att börja skriva om något annat än det man redan skriver om!
Eller bara att jag har vesen fantasi.

I alla fall!
Jag brygger kaffe och skriver hemtenta. Okej, jag brygger i alla fall kaffe.
När M kommer hem kommer hon undra varför hon inte har någon mjölk. Det är för att jag kommer dricka upp hennes och sedan tänka att jag går och handlar. Sen kommer jag kolla på 35 avsnitt av Vänner och inte alls gå och handla.
Men det är alltså inte mitt fel. Det beror på tröghetslagen! Tänk er att jag är en såndär pendel som pendlar, låt oss säga mellan datorn och kaffebryggaren, för enkelhets skull. Okej, tröghetslagen säger ju att det krävs mer kraft för att stoppa kroppar i rörelse, eller ändra deras riktning än för att fortsätta i samma spår.
(Jag hade MVG i fysik i högstadiet, VG i fysik A i gymnasiet, hur lyckades jag?)

Det var nog hela min poäng. Japp.

Nu ska mina växter gästblogga.

Kommentarer
Postat av: J

Varför krävs det det för?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback