Tankar från ett fönsterbräde

Jag gjorde en Spiderchick och lät mina krukväxter gästblogga om sin separationsångest och oro inför framtiden nu när några av dem ska flytta ut tillsammans med M. Såhär tänker de ungefär.

Alltså, fy sjutton säger jag bara. Tydligen är det så att hon, M, ni vet hon som vattnar oss, ska flytta snart. Herregud, vad ska vi göra då? Vi kommer vara helt lämnade i Ms, ni vet, hon som vattnar oss en gång i månaden och då typ dränker oss, våld. Dessutom kommer M, hon som flyttar, ta med sig några av oss! Vilka kommer det bli, ska vi nu behöva separeras från våra vänner och bröder. Jag säger att vi gör revolt! Vi vägrar! Vi begår kollektivt självmord och slänger oss ut från balkongen!

Fast, jag har hört att han den där S, som är här ibland, ska flytta in. Han hade lite ljusgröna fingrar sådär. Det kanske blir bra. Han kanske har med sig nya växter! Så kan vi äntligen få in lite lammkött! Eller, ja, lammgräs, eller något.

Eller så blir det massmord på krukväxter. Vi har det inte så lätt, alltså, vi lever i ständig ovisshet. Kanske kommer vi dö av chocken att få en ny omhändertagare. Kanske dör vi ändå. Kanske blir några, mindre estetiskt tilltalande, av oss utrensade.

På återseende, kanske /Blommorna i fönstret




Kommentarer
Postat av: katta

du är så jäkla skum.

2010-05-28 @ 08:08:46
Postat av: Mimmi

no shit! :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback