Hoppas verkligen att värmen håller i sig

Någon annan som märkt att våren hoppade över april i år? Det var mars, mars, maj. Inte för att jag klagar på maj. Det skulle aldrig falla mig in.
HAHAHAHAHA
Jag kan klaga på allt.
So here goes.
Jag är alltså pollenallergiker, det är inte bara ett ord med löjligt många l i, det är även något som får mig att hata träd. Framför allt björkar. Vilket är trist, för jag gillar träd när de inte pollenerar. Då finns det inget som går upp mot dem faktiskt. Träden alltså.
Det luktar också konstigt på våren, sött och klibbigt och pollenigt. Det gör mig paranoisk. Och för att inte tala om allt klibb som trillar ner på min cykel från häggen. Det är mycket klibbigt att cykla på, helt enkelt. Värmen gör mig, även den, klibbig. Det är som att doppas i honung ungefär.
Jag gillar inte honung. Speciellt inte över hela kroppen.

Annars är det en fin vår, faktiskt. Jag klagar inte egentligen, jag bara fånar mig.
Jag har joggat idag. Typ. Höll på att kvävas, jag skyller på träden, hettan och, ja min allmänt sämsta kondition. Men jag måste börja träna igen för nu ska jag snart bli sambo (har jag möjligen tjatat om det förut?!) och då ska jag hetsa min stackars kille att börja träna. Och då måste jag ju vara bättre än honom när vi börjar. Fact of life!

Nu ska jag kolla på vänner.

Ooo en annan grej.
Radiotjänst ringde mig! Läskigt! Förra gången de ringde kändes det som att jag ljög när jag inte hade någon TV fast jag ju inte hade någon. De trodde mig verkligen inte. Nu, när jag sa, ja vi ska skaffa en i slutet av månaden, blev personen som ringde typ stum av förvåning. Hon trodde mig typ inte. Fast det är sant! Jag är sjukt för TV-avgift. Jag älskar nämligen P3. Och SVT-play. Och ja, TV2 har fina program ibland, tror jag. Skit samma jag gillar konceptet, visst klart det vore smidigare om de bara drog det på skatten eller något, men nu är det såhär och jag stödjer det.

Det var allt jag ville ha sagt.

Kommentarer
Postat av: J

Jag kan kommentera allt det här men det bli så jäla långt då. Nöjer mig med att skriva ja vafan hände egentligen med hela VÅREN? Det är ju för helvetepjäxa sommar ute nu! Våren var typ halva april till mitten av maj. Willkommen auf schweden, vi har 1 månad vår, 2 månader sommar, 4 månader höst och 5 månader midvinter.

Postat av: J

Inte för att klaga alltså. Det är ju varmt ute.

2010-05-20 @ 14:54:47
URL: http://enentrepenors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback