Dubbelmoral är också moral

Mycket har hänt idag, det jag har lust att nämna i bloggen är att jag nu äger
1. En brödburk som det står "Bröd" på (så man ska förstå att det är bröd i)
2. En tvålpump av granit. Sjuuukt cool, manlig, minimalistisk och tung.

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle äga någonting som har en dum etikett på utsidan, typ skålar som det står "godis" eller "popcorn" på. Det är ju lite som att ha en toalett som det står "avföring" på. Det är rätt uppenbart liksom.
Men jag ville ha en brödburk, och det är ju uppenbarligen en brödburk som jag köpt. Ibland är man inte dummare än sin plånbok.

Varför tycker jag att det ena är mer acceptabelt än det andra? Tja, kanske för att jag äger brödburken.
(bilderna är från Åhléns hemsida och Brukas hemsida, om någon brydde sig. Jag orkar inte ladda kameran, men folk säger alltid att jag borde ha fler bilder i bloggen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback