Träningsdagbok 1

Jag hade då tänkt skriva lite träningsdagbok för att dela med mig av mina F&S-erfarenheter.
Jag tränade i onsdags, för första gången på... 7 månader ungefär. Gissa om jag har träningsvärk överallt? Svaret är ja.
Passet började med E-type, det tycker jag är dålig stil. Första låten är som första intrycket, den går inte att ta tillbaks. Och att välja något som är mycket intetsägande samtidigt som det är dåligt och gammalt är bara idiotiskt. Sen kan det komma hur mycket Lady GaGa som helst, det är ändå kört i peppfaktor. Och visst, jag förstår att alla gillar olika musik och att det inte går att vara alla till lags. Men välj en person, välj mig, att vara till lags. Jag gillar faktiskt det mesta. Bara det inte är svenskt, stönigt och pinsamt. E-type är pinsamt. Sen gillar jag ofta det jag har hört. Det stämmer in  på alla, så kör typ, footlose eller mamma mia eller nåt så har vi nåt för alla åldrar. Utom män. Men dem är det väl ingen som bryr sig om ändå. De är ju faktiskt i minoritet på Styrka medelgympapassen.
Självklart finns det ändå några män där, de är alltid extremt bra på att göra armhävningar på tårna i närheten av mig, så jag får mindervärdeskomplex med mina spagettiarmar som orkar tio armhävningar på knäna en extremt bra dag. Men det är ju bra att ha någon bättre att jämföra sig med, något att sträva efter.

I övrigt måste jag konstatera att jag mognat som människa sedan jag senast gick på gympa, då var jag nämligen väldigt fördömande och mån om att kunna alla steg. Nu bryr jag min verkligen inte om andra gör fel, eller om jag gör det, eller hur de andra ser ut. Jag tycker helt enkelt att det är kul, svettigt och bra att det är fler där som tar tag i sina liv och utövar lite friskvård och antistress.


Eeeh nu fick jag lite bråttom, tjing!

Kommentarer
Postat av: J

Det har faktiskt hänt mig också. Förut var jag tokmån om att aldrig visa mig svag på gymmet så istället för att köra med 30orna och orka kanske sju men inte den åttonde så tog jag 27orna och blev aldrig starkare. Nu kör man bara + tycker att det är bra att folk faktiskt vågar gå dit trots att de inte ser ut som gladiatorer.



Ja förutom pass då. Alla killar som går på pass vägrar mitt hjärta fortfarande att acceptera.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback