Junk, and stuff

Dricker eftermiddagskaffe och lyssnar på p3. Det vill säga Kent. Får en impuls att åka till Arvikafestivalen och skämta om att gråtrunka i duschen till Kent. De skulle fatta där alltså. Sitter som vanligt vid Ms dator, mest för att jag har tråkigt och väntar på att hon ska vakna så jag kan få plåga henne. Det ska bli roligt.

Eventuellt kommer hon vakna snart, eftersom jag lyssnar på humorhimlen i P3, vilket får mig att fnissa mycket mycket högt. Det är jättekul att jag nu även börjat lyssna på morgonpasset. Idag gick jag in i bussdörren på väg till skolan, men jag var glad ändå eftersom jag garvade för migsjälv in såkallad public. Det får mig alltid att känna mig som de första med headset kände sig. Just det, psykotiska. Alltid en härlig känsla på morgonen.

Det senaste i skolan är tyvärr att det är dåligt med TV, radio, minnen, tankar och allt annat som tar en bort från nuet. Mår man bara i nuet mår man som bekant som en prins. Om nu inte nuet suger. Då ska man leva i nuet för att orka ta itu med det och alltså få en bättre framtid. Fast det får man inte låtsas om, för då kör det ihop sig och så börjar man undvika det jobbiga igen genom att fokusera på att man någon dag kommer ha det kul.
Förstår ni? Jag förstår inte riktigt. Men visst låter det bra? Eller? Aaaah jag vet inte riktigt.
Alla blir i alla fall extremt provocerade av dethär, jag blir mest konfunderad. Det både säger emot och säger inte emot allt mitt sunda förnuft säger mig.
Det är ju klart man inte bara ska leva för att må bra, men det är väl inte direkt en dålig biverkning? Själv gillar jag att inte ha brutalmycket ångest varje dag... Men det är kanske bara försvarsbeteende från min sida.

Det var dagens akademiska fundering.

Sen är det ju tydligen snöstorm, det vill säga, det blåser samtidigt som det snöar. Förlåt, men jag blev faktiskt besviken. Jag hörde på radion i morse att det skulle bli snöstorm, och vad blir det? Knapp kuling med snö i. Visst, det är äckligt med snö innanför kragen, men liksom, bussarna gick, jag blåste inte omkull (det är väl inte för mycket begärt? Så mycket väger jag inte faktiskt) jag fick lite snö i ögonen och det var ju kallt och så. Men var är tromben? Var är de flygande hustaken? Jag bara undrar. Ordet storm är uppenbarligen helt steriliserat nuförtiden.

Idag ska jag börja träna. Bara för att trotsa vädret. Och även möjligen min extremt dåliga kondition. Och få en anledning att köpa nya snygga träningskläder. Yes. Allt som berättigar konsumtion är bra.

BBL

Kommentarer
Postat av: J

Jag tror ordet storm har misshandlats av kvällstidningarnas löpsedlar. En läsarreaktion är officiellt en läsarstorm om fler än 12 personer hör av sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback