regnblues

Regn ute, regn i min bakgrund i gmail, total eclipse of the heart (Glee cast) i winamp. Japp, man kan bli självskadebeteendebenägen för mindre. Själv är jag mest hungrig. Gick upp tidigt idag. (kl 10) det var så sjukt svårt att ta mig upp från mina mysiga täcken. Enda motivationen var att the Doctors börjar kl 10 och sen är det inga andra bra mittpådagenprogram på flera timmar. Om man inte gillar Smalville, och det gör jag verkligen inte. Han som spelar stålmannen (oldschool) har alldeles för äppelröda kinder. Där drar jag gränsen.
I alla fall, eftersom jag drömde att jag bokade läkartid så tog jag tag i det och gjorde det. Det gick ju självklart sådär smidigt, snabbt och enkelt som något man skjutit upp i tre dagar och fasat inför kan göra. De ifrågasatte inte ens att jag skulle ha en tid! Så om hundra år är det jag som ska till öron-näsa-hals och sitta och vicka på huvudet på lektionstid för att få höra att det nog inte är kristaller i öronen men det går nog över ska du se lilla vän.
Fast, när läkare får höra att jag pluggar till psykolog brukar de lysa upp lite grann. Jag antar att de tänker att jag fattar något om hur det är att vara läkare.
Det gör jag alltså inte. Eller ja, jag fattar att det är jobbigt att fråga folk om deras alkoholvanor men där slutar ju likheterna.

Jahapp vad är annars nytt med mig? Förutom min bättre beg. iphone. Har precis lärt mig göra det viktigaste, alltså konvertera mp3 till ringsignaler. Och hur man skriver sms, vem visste att det gick att krångla till så mycket? Inte jag.

Har inte fått csn än, eller lön. Lönen kommer på fredag, av någon löjlig anledning får jag lön den 27e, något som är kul om man även får csn, då får man som en extraboost när räkningarna är betalda. Nu sitter jag mest och tänker på alla saker jag ska köpa i löningsfredagsträngseln. Då får jag inte så stor lust att köpa något alls. Men en ny höstjacka ska jag nog lyckas hitta ändå.

Det här är för övrigt en mysig tid på året, sommaren är bara nästan slut, jag längtar tills alla tvserier startar igen, planerar inköp av kurslitteratur. Den jag redan köpt ligger och tittar skulbeläggande på mig. Dricka kaffe och titta ut på regnet. Skolan börjar snart. Ska bli kul att se hur solbrända alla utom jag är.
Mest längtar jag efter rasterna.
Alla sa alltid att deras favoritämne i skolan var rast, det var lite spexigt sådär. Men jag hatade rasterna efter mellanstadiet. I gymnasiet var att skolka roligare än att ha rast, men nu kan jag säga att jag verkligen njuter av att ha rast. Dricka kaffe och skvallra helt enkelt. Kan livet bli bättre? Fast, terapi är ändå roligaste ämnet. Och handledning. Även läskigast. Och med bäst fika.

Jag har åstadkommit noll denna sommar, jag är rätt nöjd med det.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej Mimmi, jag längtar också till våra raster! Kram!

2010-08-25 @ 12:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback