First day of april (Damnd if you do)

Jag vaknade i morse, som man gör, med en otrolig paranoia vilandes i bakhuvudet.
Det är inte riktigt sant, paranoian tog faktiskt tills jag lyssnade på radio för att få fäste. (Konstig mening blev det)
I alla fall, jag vaknade, och hade ont i käkarna och höger axel. Hoppsan jag hade glömt min bettskena när jag gick och lade mig. Eller "glömt" snarare. Jag sover så dåligt med den. Tydligen sov jag ännu sämre utan den. Jag tryckte i den i käften och somnade om. Vaknade 1,5 timmar senare och värken var borta! Den i axeln och käkarna i alla fall. Istället hade min kropp bestämt sig för att alstra lite lätt mensvärk. Nåväl, istället för att ljublande hoppa ur sängen och sätta igång med frukost, plugg och allmän rengöring så hämtade jag mina hörlurar och drog igång radion. Allt var dandy tills det blev dags för nyheter.
Då kom jag på det! Det är första april, allt de säger i nyheterna kan vara lögn. Det kan också vara sant. Varför är det annorlunda än alla andra dagar? Undrar ni kanske. Jo, det ska jag berätta. Om man går på det som är påhittat idag, får man skämmas i morgon! Å andra sidan är det ganska jobbigt att gå runt och vara sjukt misstänksam. För det gäller ju inte bara våra medier, utan alla människor. VEM som HELST kan ljuga och hitta på! Busschauffören, prissättaren på ICA, dina närmaste vänner. Alla.
Själv är jag sämst på aprilskämt. Min mamma är däremot bäst på både att hitta på och gå på allt i den vägen. Det är ett ganska sympatiskt drag tycker jag.
Själv vill jag ju alltid ha rätt vilket komplicerar saker. Ännu krångligare blir det av att jag väldigt ofta faktiskt har rätt också. Man får lätt ett rykte om sig att vara besservisser/kung av onödigt vetande. Vilket jag mest ser som en komplimang, men det är ju jobbigt när andra inte gör det.

Okej jag ska försöööka ljuga
Ett av följande påståen är ljug och hitte-på
  • Det regnar ute
  • Någon idiot har huggit ner träd utanför mitt fönster
  • Och även kört sönder hela gräsmattan
  • Jag har inte druckit kaffe idag
  • Jag älskar låten Ack Sundbyberg
  • Jag har tenta nästa vecka
  • Jag vattnade blommor igår
  • Min dators grafikkort är paj som blåbärspaj
  • Jag längtar tills det blir sommar
  • Jag är född på södersjukhuset
  • Snart ska jag bli sambo
Okej, använd er logik. Det var ju inte så svårt att lista ut vilket som var fel. Fast jag slängde in en luring där också. Den som kan säga vilken luringen var (alltså den som låter som ljug men faktiskt är sann) vinner..  något..
Eller såhär gör vi, jag utlovar inget pris men om personer i min absoluta närhet klarar av att identifiera ljuget OCH luringen så får de något fint! (om de svarar fel så blir jag förnärmad!)

Kolla vad sämst jag är, jag kan inte ens ljuga utan att göra det till en tävling! Jag hatar att ljuga och jag hatar att bli lurad. Och det värsta är att jag inte bara kan stoppa huvudet i sanden och sova bort hela den här dagen. Jag måste nämligen göra saker. Blääääää!

Så, men jag har bestämt mig nu, hellre bli lurad än vara paranoid. Så kom igen och ljug!

Kommentarer
Postat av: J

Du är laddar redan för tredje koppen.

Postat av: katta

prepare to be disappionted!



dom har inte alls kört sönder gräsmattan! och du tycker inte alls om den där låten (för vem vill sjunga om sundbyberg? vafan Willys! BLÄ) Eller så har du druckit kaffe... men borde inte! eller så vattnade du inte blommorna för att de är inte dina blommor att vattna? jag vet inteeeee :'(

2010-04-01 @ 17:33:09
Postat av: sirigrand

kaffet eller blommorna? alltså du skryter ju ALLTID om hur dålig du är på blommor, så det kan ju vara luringen... men jag HOPPAS att de inte huggit ner träd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback