Aprilfiskens återkomst

Idag är en mycket trevlig dag. Inte bara för att det är långfredagen och allting är stängt och ingen är ute på gatorna. Vad GÖR folk på långfredagen egentligen? Jag äter frukost och lyssnar på radio. Snart ska jag åka till Knife town och skämma bort min älskling som fyller ett år närmre trettio idag. Jag ska även mobba honom grovt över att han är i det närmsta uråldrig. (27)
I min familj, eller rättare sagt, i min hjärna, är födelsedagar heliga. Inte  så att de måste vara en enorm deal och man måste ha en stor fest, utan mer så att den som fyller år får bestämma. Vill personen ha en baoutafest så hjälper jag till, vill personen sitta på sin soffa och spela Final Fantasy XIII och dricka öl, så köper jag ölen och ger bort spelet i present. Det enda som är problemet med detta är ju att alla människor inte VET vad de vill göra på sin födelsedag, eller inte vill säga vad de vill göra. Sådana personer får skylla sig själva och mötas med tårta och ljus och glansigt presentpapper i ottan. Hahaha

Själv vill jag inte fira så mycket, men presenter har jag ingenting emot... Det är i alla fall tur att det inte är jag som fyller år idag.

För övrigt är jag lättad över att första april är över, möjligen överreagerade jag lite igår i min paranoia. ALLA nyheter (utom den om att katolska präster ligger med småpojkar, men det kan ju knappast kallas för nyhet) lät så fruktansvärt påhittade. Vadå skatt på godis? Vadå tankafett är nere?Självsläckande cigaretter? Vadå polisen söker efter ledtrådar, tar DNA-prov och intervjuar misstänkta? Jag trodde helt enkelt inte på något. Så kan jag ju kolla idag vilka som faktiskt stämde. Om det nu var någon som stämde. Jag är fortfarande skeptisk.
Jag tröstar mig med att de flesta nyheter är 90% påhittade. Alla dagar.

(aprilfisk = poisson d'avril = aprils fool = dumma sill på franska)

Nu ska jag duscha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback