Torsdagsuppenbarelser

En gång yttrade jag mig kritiskt eller positivt till hårig frukt. Det var ett tydligt ställningstagande minns jag. Kan dock inte erinra mig om jag tyckte att fenomenet var förkastligt eller förtjänade en hyllning.

Jag har nämligen alltid hyst en stor kärlek till kiwis men en enorm avsky gentemot persikor.
I förrgår köpte jag två persikor, mest för att nektarinerna var slut och dessutom på extrapris och jag ville inte se ut som en person som bara köper frukt när det är billigt.
Så jag drog med mig dessa ludna skapelser hem och lade dem i fruktskålen. Trugade M att stjäla en vilket hon måste glömt att göra, för när jag skulle ta mig en frukt i morse låg de båda gula luddbollarna där och stirrade på mig.
Med berått mod tog jag en.
Och den var inte det vidrigaste jag någonsin ätit!

Jag har alltså helt ovetandes börjat tolerera persikor.

Världsomvälvande.


Kommentarer
Postat av: J

Oacceptabelt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback