om att ljuga för sig själv

Jag tänker ofta att om jag startar dagen med att göra något effektivt så fortsätter jag av bara farten sedan.

Börjar jag dagen med att moppa golven blir jag ofta lite sugen på att tvätta efteråt.
Går jag till skolan på morgonen läser jag gärna ett kapitel eller två när jag kommer hem.
Handlar jag mat gör jag lätt en gäng matlådor samma dag.

Men det går tydligen inte att mixa och matcha, jag började städa och tänkte att bra då pluggar jag lite medans golven torkar.
Eller så startade jag datorn på ren slentrian och började lyssna på musik istället.
Går jag till skolan på morgonen blir ingen mat gjord, kanske att jag kokar lite pasta eller värmer på en redan infryst matlåda som jag egentligen ska ha till lunch nästa dag.

Om jag däremot slöar på morgonen kan jag slöa ur flera kategorier hela dagen sen.
Surfa passar ihop med både sova, äta godis och skippa gymet.

Är inte det konstigt?


Kommentarer
Postat av: J

Konstigt och konstigt. Bekvämt och bra skulle jag väl säga =)

Postat av: malin.

Haha, man måste ju belöna sig också för att man är så effektiv. (;

2009-09-10 @ 18:53:11
URL: http://mgrudemo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback