Death by dirt

Alla vet att hantverkare ljuger.
Eller hur?
Så varför är jag förvånad över att vi inte har något varmvatten? Jag borde vetat bättre än att sminka mig i morse, det kommer bli jobbigt att tvätta bort det i kallvatten.
Men jag var ypperligt naiv och tänkte att om de säger att vattnet ska vara varmt igen till klockan 18 den 14/9 så menar de klockan 18 den 14/9 år tvåtusennio. Inte nästa år.
Okej, nu tycker ni kanske jag överreagerar, det har trots allt bara gått 44 minuter över tiden.
Men de har förihelvete haft 10 attans timmar att fixa vad det nu var som skulle fixas. De har kunnat ha 10 fikapauser under den tiden. Det trodde jag skulle räcka. Men det blir nog snarare 3650 pauser. Men jag är inte bitter.

Tur att jag inte har skola på morgonen i morgon, jag kommer ju inte få dusha normalt utan kommer behöva koka vatten på spisen och fylla badkaret som man gjorde på 1800-talet. Och ja, troligen även innan dess. Om man överhuvudtaget badade innan 1799.
Troligen sa hantverkarna då att de skulle installera badkaret 1800 någon gång på 1500-talet och de dumma satarna trodde att de menade klockan 18.00 och inte 1800.
Jättetur.

Inte konstigt att alla söp, det var inte för att glömma sina problem, det var för att glömma stanken omkring sig.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jodåjodå, har hantverkare jag med. Ska lämna in en uppsats på söndag och sätter mig ner för att skriva. Samtidigt börjar en borra på ena sidan av huset, och en annan ställer sig rakt utanför stora fönstret och börjar skrapa. Sitter således i rum med neddragna gardiner fullt av skrapande, borrande ljud. Weeeeeeeei bitterhet De ska för övrigt bli klara snart. I november står det.

Postat av: J

Tack för medhåll, hade ett gäng gnällsatar på halsen där ett tag =P



Hata hantverkare. De säger att de ska komma imorgon klockan åtta, vilket är efter lunch för en hantverkare, och att man ska ha alla mattor och hyllor prydligt uppradade nere på gården. Sen dyker de upp tre veckor senare när man sitter och skiter istället. Men du vet att man kan klaga och få ersättning för sånt va?

2009-09-14 @ 20:23:01
URL: http://enentreprenors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback