Tidig morgon

Ååå vad långsamt allt går!
Jag vaknade 07.15 eftersom någon mupp gjorde massor med ljud utanför mitt fönster. Det tyckte inte jag var så kul.
Nu är jag superseg och har inte ens orkat göra kaffe fast jag kokade upp vatten för tio minuter sedan.

Nu orkade jag, och på vägen från köket gick jag förbi en skvallerblaska som jag och M frossade i igår, efter att M hittat dem gratis på tåget.
En väldigt intressant upplevelse i motsägelser.
I början stod det att justin timberlake har dumpat sin tjej för rhianna. Lite längre in i tidningen har de använt SAMMA bild för att visa att han fortfarande var ihop med den han tydligen dumpat fem sidor bakåt. Och i slutet av tidningen har de skrivit om Rhiannas återförening med sitt sviniga ex.
De kan inte ens spara det till nästa nummer? Hur mycket trovärdighet vill de ha?
Hela tidningen är ju sådan.
Visst jag förstår att det inte ens är journalister som jobbar på sådana tidningar, de köper bara in massor med papparazzifoton och slänger ihop en löjlig bildtext, det behöver man knappast ha gått ut nian för att göra.
Granskning eller korrläsning verkar ju inte heller högt på listan för arbetspositioner de vill ha.

Idag har jag en ganska produktiv dag framför mig, jag ska baka paj, laga lasagne och gå på 3D-bio. Det är inte ens första gången jag går på 3D-bio. Det är andra. Vi ska se UPP så jag hoppas den är bra, inte för att det kommer märkas med alla coola 3D-effekter.

Kommentarer
Postat av: J

Den är bra men lite sådär sorglig ibland. Fågeln är roligast.



Och att skvallertidningar var kassa kom ju knappast som en överraskning, men det där var faktiskt rätt sjukt. Bra koll chefredaktörn...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback