Koma är det nya avstressad

Jag fick massage på jobbet idag.
Det kan ha varit det mest underbara som någonsin hänt mig. Att helt gratis få ligga och känna dels hur blodet strömmar ner till kinderna, dels hur musklerna liksom flyttas i vågrörelser över ryggen.
Tyvärr har jag varit ofantligt trött hela dagen efter det, tydligen en inte ovanlig bieffekt.

Innan massagen hann jag dock tänka några smarta tankar.
Till exempel, varför döper man inte om söndag till synddag?
Det skulle passa perfekt dels för att allt man gör på söndagen är synd eftersom man ska helga vilodagen. Dels för att söndagar är dagen då det är försent för allt man tänkte göra under veckan, då kan man tänka till exempel "ja, jag tänkte ju tvätta, synd att det är synddag och jag är för bakis".
Perfekt, tänkte jag i säkert tre sekunder. För sedan kom jag på att judar har sabbaten på lördagar och muslimer på fredagar och så var det med den saken Gud.

Sedan tänkte jag lite på vilken fantastiskt trevlig helg jag har haft.
På fredagkvällen kom HS hit och vi... typ.. spelade Mario och sov. På lördagen tvättade vi och kände oss duktiga och lagade extremt god mat. Jag ska aldrig mer läsa ett potatisgratäng-recept, det var ju superlätt att göra det på frihand. Sen hämtade en kompis till HS och D upp oss och vi åkte till hans och hans tjejs hus och spelade poker.
Jag vann 2 av 3 gånger. Galet!

På söndagen brunchade jag och L på GH:s
A skulle även följt med men hon var magsjuk =( Vi sprang även på M i klassen.
Sen var jag supermätt hela dagen tills jag skulle sova, då blev jag såklart dödshungrig.
Men trevligt var det!

Just nu känner jag mest av allt för att krypa ihop i sängen och läsa och äta Chunky Monkey (Och uttala det chunky munky hehe) eller bohemian raspberry. Jag känner däremot inte alls för att gå till ICA för att inhandla sagda lyxprodukt, inte heller för att lägga ut 50 kr på något helt onödigt som bara hindrar mig från att komma i mina jeans. Ska tina köttfärssås istället och äta riktig mat, det är nog ändå det jag vill.
Jag sade till mig själv när jag var på väg hem att om M är hemma så tvingar jag med henne i fördärvet (aka till ICA) men hon har inte kommit hem från jobbet/Småland/Stockholm än. (Inte helt säker på var hon just nu befinner sig och kan komma hem ifrån.)
Så det blev som sagt var inget. Tur att jag är lat på alla fronter annars skulle jag nog vara något större i omfång...

Nu ska jag stretcha ryggen samt byta om till myskläder.

Kommentarer
Postat av: J

Vadå spelade mario? Säg som det är, ni KNULLADE!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback