Julklappshetsen har börjat

Jag har köpt 2 julklappar, och insett att det bästa sättet att handla är på nätet eftersom jag hatar människohorder som sliter i prylar, svettas och låter.
Och långa köer till kassan för att få punga ut med sina matpengar på julklappar. Allt bara för att jag som vanligt varit för långsam och för slösaktig för att köpa alla julklappar lite i taget sedan augusti eller lägga undan pengar. "Vilket jag definitiiivt kommer göra nästa år, då ska jag minsann spara 500 i månaden sedan juli och köpa asbra presenter."
Eller hur.
Hemmagjord knäck låter bättre och bättre för varje dag som går, alla gillar väl knäck?
Annars kan de få ett -pack strumpor från ICA-Maxi om det inte passar.
Glödlampor, tandborstar och begagnade pocketböcker låter också extremt lockande.
Kombon knäck och tandborste låter väl oslagbart?

Nåja, nu ska jag inte dissa mig själv alltför hårt, jag har faktiskt sparat 200 kr i min spargris, och det känns bara lite deppigt att tömma den för att köpa julklapp till typ en person. Varför är allt så dyrt?! Om det är fint är det dyrt, uppenbarligen. Och jag gillar att ge bort fina och många saker.

Någon som vet hur man får tag på bootlegad hudkräm, kopierade kokböcker och stulna kläder? Jag har hört att det ska vara billigt....



Kommentarer
Postat av: katta

Second hand-butiker! Antikvariat! Egengjort! Plundra Myrornas och sthlms stadsmission? :D

2009-11-22 @ 23:16:59
Postat av: J

Myrorna!

Postat av: Lindaa

Jag skulle mycket hellre ta hemmagjord knäck än nåt fancy som jag sen skulle lägga på hög. Knäck äger! <3

2009-11-24 @ 14:08:22
URL: http://kalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback