Bladder

Jag är efterblivet trött.
Har orkat överdosera the Sims i 2 dagar nu, det börjar bli ett beroende igen. Jag kan uppenbarligen inte sluta när jag vill.

Har spanat på en vidrig blogg, som jag misstänkt var fake och nu verkar det bevisat. http://www.dagen.se/blogg/emanuel/2009/04/ett-pr-trick-pa-bekostnad-av-kd-och-kristna
Själva bloggen är äcklig men det är äckligare varför man startar en sådan blogg. Om det är för att mobba KDare blir jag sur.
Personligen tycker jag politik är skräp, men jag är ändå en sann Voltaireanhängare (Jag håller inte med dig, men är beredd att dö för din rätt att uttrycka din åsikt, eller hur det nu var) och visst jag hittade en riktig sverigedemokratisk blogg, men det ÄR ok att hata rasisters åsikter. Att mobba folk för att de är kristna är bara stört, egentligen, speciellt i ett land med religionsfrihet.

Men jag är kanske bara lyckligt lottad som endast haft goda erfarenheter av svenska kyrkan, dess anhängare och övriga religionsutförare. (Det låter lite som att jag pratar om knarkare, men religionen är ju opium för folket... Men det är kaffe också, och TV, TV borde förbjudas).

I alla fall har jag aldrig träffat någon scientolog eller liknande som genast försökt trycka ner sin lärdom i halsen på mig. Och KD må vara emot abort, men det finns i alla fall en logik bakom det, en logik som strider mot feminismen, men feminismen är å andra sidan rätt ny.
(Fast abort har väl funnits sedan graviditet funnits, en månad senare uppfanns det nog i alla fall...)
Bättre det än att äta upp ungarna, som vissa djur gör.

Dethär inlägget handlade visst inte om någonting, men jag lovar att skriva ett bättre snart. Jag ska jämföra varför morgnar är bättre än kvällar, eller tvärt om.

Kommentarer
Postat av: sirigrand

vadå om ingenting?! det var skitintressant! kommer du och säger att jag med stort intresse läst om ingenting!?



typiskt lagom flummigt, spetsfundigt, djupt känt och ostrukturerat på ett mkt upplivande vis.

Postat av: katta

har du läst att piratpartiet idag är Sveriges fjärde största parti, större än exempelvis kristdemokraterna och miljöpartiet?



Lustigt att folk hellre främjar rätten att ladda ner (typ) framför att motverka den globala uppvärmningen (eller nåt sånt). Hö. Hö. Hah.

2009-05-04 @ 22:05:51
Postat av: katta

har du läst att piratpartiet idag är Sveriges fjärde största parti, större än exempelvis kristdemokraterna och miljöpartiet?



Lustigt att folk hellre främjar rätten att ladda ner (typ) framför att motverka den globala uppvärmningen (eller nåt sånt). Hö. Hö. Hah.

2009-05-04 @ 22:07:58
Postat av: J

Håller med ovanstående! Så jäla bra skrivet ju



(Jag vet att jag bara kommer med beröm och åter beröm numera, men du förtjänar det faktiskt)

2009-05-04 @ 22:33:26
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mimmi

nu har jag läst det två gånger ^^



och tack! Det muntrar upp en grå tisdag!

2009-05-05 @ 21:12:09
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback