TisdagX2

Av någon anledning var det inte måndag igår, det var tisdag. (aka hatdagen)
Den började med äckelväder, klockan 8.30 när jag släpade min cykel till banérgatan (det är lååångt från Flogsta, tog 50 minuter) eftersom herket har vinterpyspunka och behövde tryckluft, och jag skulle ändå dit.
Hah, pumpen var trasig, tack BMC. (dödödödödö!)
Asade mig till Hum-C och lämnade cykeln där på eftermiddagen. Nåväl nu ska vi inte gå händelserna i förväg.
Klockan 13.00 hade jag tid hos studenthälsan. En ond barnmorska skulle klämma mig på livmodern och fråga om det gjorde ont, jag skulle säga "ja, som fan" och hon skulle säga "vad bra".
Inte komplicerat nej. Jag fick tiden i JANUARI och skrev upp den på 19 ställen.
När jag kommer dit stirrar receptionisten på mig som en dum ko och säger med sin mest nedlåtande ton att barnmorskan ska komma ut och berätta när min tid är.
Barnmorskan är ett skelande monster. Leende upp till tinningarna ungefär, och samma skenheliga nedlåtande röst.
"Du har tid på onsdag, 25/3 klockan 13", hon ger mig världens minsta post it där samma sak står.
Jag hindrar en impuls att slå henne på käften och gnäller om att de troligen läst fel och att jag bokade tiden i JANUARI samt att jag inte är efterbliven.
Cyklar tillbaks till banérgatan (på lånad cykel, inställd för normallånga människor, inte mig) och är arg som en fluga resten av dagen.

Idag vaknade jag 0735 av strålande sol. Men alla vet ju hur länge den höll i sig.
Jag åkte till en tjej i klassen för att plugga, (tenta på torsdag aka lilltisdag) och blev knallavundsjuk på ett glatt sätt över hur sjukt fint hon bor! Jag vill också vara gift och ha en nybyggd bostadsrätt...
Terapi på e.m.
Hem igen och sedan ut i snöstormen för spinning.

Hmm, jag tror att gårdagens tisdag neutraliserade dagens tisdag. Alltid något!

Kommentarer
Postat av: J

Igår gick emelie upp typ när jag gick och la mig för hon skulle till käftis 0715. När hon kom dit sa de bara nej du har sett fel, det är 1715. När hon kom hem och kollade lappen så stod det mkt riktigt 0715

Postat av: sirigrand

ok jag skrattar för mycket åt ditt fyndiga sätt att skriva för att tycka helt synd om dig, men det är det egentligen. det verkar ju ASVIKTIGT att hon klämmer på dig och frågar the obvious. du kanske kan få slå henne för att visa precis HUR ont. elelr kräkas på henne och fråga om hon tror att det smittar.



å andra sidan har du uppfunnit lilltisdag och det var fan fint av dig!

2009-03-26 @ 21:05:43
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback