Jag lever, min dator lever. Vi är ok!

Min dator funkar äntligen äntligen äntligen igen. Tredje reparationen gilt, righ?
Jullovet är slut, men ärligt talat är det rätt skönt att komma tillbaks till skolan igen.
Jag har kaffe!
Och för att främja att jag inte får skadestånd efter första april har jag skaffat spotify, livet går vidare.
Och jag sitter i min fåtölj framför min dator. DATOR! Kärlek.

Jag har haft existentiell kris hela julen men jag antar att jag helt enkelt måste acceptera att alla dör, förr eller senare. Det är svårt bara. Det är lätt att bli bitter eller arg eller onyttig istället.
Eller ytlig.

Är det någon annan som märkt att det plötsligt blivit vinter? Mina vinterskor är trasiga, alla fyra. Ett par har en väldigt trasig dragkedja (knähöga drMartens) det andra paret har utslitna klackar, eller tja, hål istället för klackar helt enhelt.
Vilket leder mig till talesättet "När gud stänger en dörr öppnar han ett fönster" fet lögnt. När dörren slår igen stänger korsdraget fönstret också och sedan försvinner syret också och du hittas tre dagar senare helt blå i ansiktet och halvt uppäten av din guldhamster. (Hamstrar är faktiskt allätare)

När skit händer så händer det bara. Datorn pajar inte för att jag ska lära mig något. Det är bara för att djävlas.
Jag har trasiga skor i snön för att jag är lat.
Samma skit med allt, det enda man kan göra är att bli bitter, gnälla och kasta ut processorn genom fönstret. Gärna medan det är stängt så man måste ringa glasmästare också.

Jag tror att minst 35 procent av alla bloggar just nu handlar om vad författaren har köpt på mellandagsrean (Gucci för halva priset!! Du kan inte slå det! Likadana chinos som jag redan hade, wow, ser jag inte cool ut när jag plutar med läpparna??)
Jag håller mig borta från reor. Inte för att jag är dryg, utan för att jag hatar mäniskor. De luktar illa, är korkade och i vägen.
Så jag la mina julklappspengar på öl, busskort och ett nytt nätaggregat till datorn (oj, förlåt, Nätdel) och mat. Japp.
Deppigt är det att vara fattig student. Allt jag vill ha är ett nytt läppglans för 26:90. Och att shoppa vårkläder när det är 12 minus och chansen att det ens blir vår någonsin igen är extremt liten känns en aning, överdrivet idiotiskt.

Nu ska jag surfa efter en ny mus till min älskade dator. Den ska få en present! Jag tänker rött.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ooo, spotify, hur skaffar man det? =D

Hmhm, jag var på rea idag på hm och faktiskt.. jag hittade en icke-read kjol. Men jag var bara på en butik som ligger nära hemma o så, så det räknas inte right? <=)

Postat av: fröken gud:

tackarrr! hahaha, ja. jag överlevde denna gången också.



och "När gud stänger en dörr öppnar han ett fönster" fet lögnt. När dörren slår igen stänger korsdraget fönstret också och sedan försvinner syret också och du hittas tre dagar senare helt blå i ansiktet och halvt uppäten av din guldhamster." ... uuunderbart skrivet. och jättesant.

2009-01-05 @ 20:16:04
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: Henke

jag har inte köpt nånting på mellandagsrean.

ner med kapitalismen!

2009-01-06 @ 07:43:16
URL: http://loranga.blogg.se/
Postat av: Robin

Jag ska nog inte uttala mig om vad jag råkade köpa... Och det var inte ens på rea :-)

2009-01-06 @ 13:36:36
URL: http://rm-rf.se
Postat av: sirigrand

YAY! tack! och JA! han äger!

och du+dator äger! najs!

jaaa glamourmus!



men stackars hamster. måste ju få asont i magen.

2009-01-06 @ 14:21:21
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv
Postat av: Kotteby

Jag har så svårt att sätta in ordet "Manligt" och "sexdocka" i samma mening.



Hahaha...

Men jag skall hälsa min kompis din teori kring det hela.



Mellandagsrea is the shizzle!

=)

2009-01-06 @ 19:33:30
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: J

Genialt inlägg på min ära =) Förutom en sak...



Hamstern skulle ju också dött av syrebrist ^^ väl?

2009-01-06 @ 23:26:21
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Annchen

Tredje reparationen gillt... jo det är väl vad jag också hoppas på... jävla datorer som går sönder hela tiden... skaffat en liten minisak under tiden, eftersom jag ännu inte lyckats få tummen ur och reklamerat datorn. Håller tummarna för att din håller sig hel nu!

2009-01-11 @ 14:48:36
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback