Ett ode till sömnigheten

Såå, de ringde från jobbet idag, bokade in mig för steg-2 utbildning i februari, så nu har jag ett sommarjobb.
Fick självklart ågren, är jag den enda som mår dåligt när jag får som jag vill?
Nåväl, det är ett mänskligt fenomen, tydligen ska man få ångest av att saker man jobbat på blir klara (så efter dethär inlägget kanske jag behöver Prozac, vem vet.)
Nåja, själva arbetsuppgiftens enkelhet tonar i allafall ner min ängslan. Det kommer bli värre när jag börjar min praktik, eller skaffar ett riktigt jobb. Men det ligger låååångt fram i tiden så det kan jag ta itu med då.

Den här dagen har förgyllts av soligt väder, att garva åt let's dance deltagarna samt av allmän sovmorgon. Även morgonpuss från HS.
Den har tyvärr även segats ut av hemtenta, hemtenta och allmän snorighet.

Slog nyss mitt rekord i Alchemy, yes, nu kom jag upp i ranken Great Wizard. Det måste ju vara värt något. Varför är jag en sån sucker på poänglösa pop-cap-spel undrar ni kanske? Ah, det ligger i blodet. Jag är helt enkelt besatt av att komma vidare till nästa nivå.
Det är därför jag kan spela the sims för många timmar i sträck men inte färdigställa en tenta. Tentor dröjer det länge innan man får poäng på. Tur att jag gillar att lära mig saker, annars hade jag nog varit körd.

Ja, jo, jag vet att jag svamlar gallimatias, men det är för att mina ögon bara går att öppna till hälften. Min hjärna går på något slags högvarv och jag har ont i fingrarna.
I morgon är det lördag. Det betyder om jag har tur, billigt vin och en billig film, och om jag har otur (aka är lat och fattig, troligaste alternativet för övrigt) hemtenta och the sims.

Sov gott alla svirare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback