Perfect time of day

De dagar då jag har sömnproblem är tydligen rabiata.
Jag har i genomsnitt sovit 11 timmar per natt i sommar, så jag visste väl att det skulle komma en natt då jag somnar halv två och vaknar sju. Känner mig hålögd, illamående och omotiverad. Klockan är halv nio och jag har redan ätit frukost, suttit i mörkret, lyssnat på sommarprat, kollat på Big Bang Theory (mitt nya tidsfördriv i 2 roliga säsonger - om man gillar nördar) och stirrat hålögt. För att vara ärlig har ju själva stirrandet inte tagit så lång tid eftersom jag har kombinerat den sysslan med de övriga aktiviteterna.
Funderar på att duscha, har hört att det ska ha en uppfräschande effekt. (Det "svenska" ordet fräsch är för övrigt urbota löjligt)

Börjar bli dags för lunch snart känner jag, eller? Det var visserligen dags för lunch redan när jag gick och lade mig, eller ja, kvällsmacka i alla fall, men det orkade jag inte ta tag i då. Tänk, hunger är visst inget som går över av sig själv.

Försöker lyssna på Elvis för att pigga upp mig, men spotify ger mig såklart bara de deppiga låtarna och ja må vara ambitiös men inte orkar jag leta bland tusen miljoner sega låtar efter en piffig.
Får bli Howie Day istället, han är så att säga seg med flit.

Undrar om grannarna vaknar om jag sjunger med...

Snart är sommarlovet slut, jag har jobbat bort sommaren. Eller önskat bort den, för allt jag ville var att mina arbetsdagar skulle gå fort. Så alla andra dagar gick fortare (om ni undrar varför kan ni ju gå upp till första stycket där jag uppskattat mitt genomsnitt av sömntimmar sedan juni).
Och inte har jag blivit rik heller!

Nästa år vill jag jobba på dagis eller något. Mysiga, slemmiga, söta, skrikiga barn äger svettiga, stressade vuxna.
En del människor verkar tycka att det enda förlåtande hos barn är att de en gång ska bli vuxna, det kan väl gälla för tonåringar, men är annars helt ologiskt. Det enda förlåtande hos vuxna är att de en gång suttit i sin mammas knä och dreglat ner henne, sig själv och resten av omgivningen. Man hinner då inte ställa till med världssvält, krig och mobbing medans man dreglar för fulla muggar.

Siesta någon?

Kommentarer
Postat av: katta

då hinkar vi kaffe till middag och vin till dessert :D ses ikväll!

2009-08-05 @ 10:56:33
Postat av: Mimmi

It's definitly a deal!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback