Världsnyhet, kaffe lindrar depression!

Dethär inlägget kommer att handla om kaffe.
Det är baserat på extremt välgrundade empiriska åsikter från ett lagom stort sample bestående av yours truly.

Kaffe, denna gudarnas dryck, är inte bara gott, varmt och underbart. Det räddar även liv.
  • Man blir lyckligare av kaffe. Att dricka kaffe är en social handling och stärker vänskapsband mellan människor som gillar varandra och kaffe. Om man är trött och ledsen, blir man pigg och glad av en kopp java. Om man dessutom har en bit till kaffebryggaren/automaten/fiket får man dagens välbehövliga motion av att ta sig till sin kaffeoas.
  • Kaffe är livsomvälvande. Själv bloggar jag bäst med kaffe i kroppen, och dödar även mycket tid på Facebook när jag dricker kaffe. I förmidags kom jag till exempel på att jag inte vill bo i Hälsingland, så det är ju ett landskap jag kan stryka från min platser-att-bo-på-när-jag-blir-stor-lista.
  • Kaffe är överlägset all annan stimulantia. Det är lagligt, billigt och du blir inte en person som dina vänner inte känner igen när du duckit kaffe. Du bråkar inte med din släkt på grund av kaffe, och ingen har någonsin blivit av med sin lägenhet på grund av kaffetorsk. Dessutom blir du kissnödig innan du får en dödlig överdos. Och du blir inte bakis dagen efter ett kafferep.
  • Kaffe är nyttigt. Kaffe minskar risken för 7 sorters cancer samt vissa hjärt-och-kärlsjukdomar. Det tror jag själv så mycket jag vill på, men det är rätt mycket. Har du dessutom mjölk i skyddar det mot benskörhet.
  • Kaffe gör dig vacker. Speciellt om du druckit lite för mycket så du blir darrig, hyperaktiv och illamående. Du kommer inte stå stilla framför spegeln och oroa dig för den där finnen i pannan i alla fall! Dessutom vet alla att skönhet kommer inifrån, och vad är vackrare än att ha magen full av kaffe?
  • Du behöver inte avstå från kaffe när du är gravid. Ett par koppar om dagen är ok. Alltså är det smartare att utveckla en fäbless för kaffe latte än för rödvin och nikotin. Dessutom klingar det bättre att vara en lattemamma än vodkamamma (även om vodka betyder livets vatten, eller hur det nu var). Det låter helt enkelt lite mindre som att socialen tar hand om ungarna.
  • Koffeinfritt kaffe smakar som vanligt kaffe. Hur många andra varor kan skryta med att det är lika gott efter att det göttaste silats bort? Sockerfritt smakar plast, fettfritt får du diaré av och alkoholfritt vin finns det helt enkelt ingen poäng med. Koffeinfritt kaffe däremot, tillåter dig att ta en kopp klockan elva på kvällen om du vill. Och det vill i alla fall jag.
  • Koffein minskar järnupptaget. Det kanske inte låter som en fördel, men tänk efter. Den perfekta anledningen att peka finger åt alla miljöaktivister och avnjuta en blodig biff med gott samvete. Eller för att snåla in och köpa blodpudding, då gör kaffe dig även rik.
  • Kaffe gör dig rik, smart och hälsosam. Enligt ett engelskt ordspråk "Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise" och även morgonstund har guld i mun. Kaffe möjliggör tidiga morgnar!

Kommentarer
Postat av: J

HAHAHAA detta kan vara det bästa du någonsin skrivit Mimmi! En ode till kaffe =D



Har du sett denna?
consumption.asp" rel="nofollow">http://www.ico.org/promotingconsumption.asp

En guide till hur man får en nation att dricka mer kaffe... Så jävla skönt gäng, som en knarkkartell fast laglig liksom =)

2009-04-14 @ 15:17:09
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: katta

Kaffe är livsomvälvande. Själv bloggar jag bäst med kaffe i kroppen, och dödar även mycket tid på Facebook när jag dricker kaffe. I förmidags kom jag till exempel på att jag inte vill bo i Hälsingland, så det är ju ett landskap jag kan stryka från min platser-att-bo-på-när-jag-blir-stor-lista.





fullkomligt underbart!

En ode till MIMMI!

2009-04-14 @ 19:27:32
Postat av: Mimmi

tack tack tack. Nu fick jag prestationshets. Det är säkert nyttigt.

2009-04-15 @ 10:51:19
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback