I love the way they say, be like us or we'll blow you away

Guten morgen! Jag vaknade av att solen var påträngande, oförskämd och påflugen.
Det är min fasta tro nuförtiden att morgnar är till för att slösas bort. Så var jag aldrig förut. Jag var effektiv. Nu segar jag väldigt mycket istället. Nu t.ex. har jag inte ens gjort kaffe än.

Igår var jag på vårsexa för psykologistudenter. Det var blandat roligt.
Jag trivs bäst om jag hittar någon att diskutera livet och dess påföljder med när jag är på nation. Väldigt mycket dans är också kul. Allt detta uppfylldes till en godkänd nivå.
Jag hade pengar! För när jag kom hem igår så hade institutionen fört över mitt bidrag för terapi. Så nu blir det inget inlägg om hur praktiskt det är att vara pank. (Möjligen efter valborg..)

Men vad var det som inte var så kul då? undrar ni. Det måste nog vara faktorn jag, kvinnligheten och en viss koppartråd.

I natt drömde jag att jag gjorde matlådor. Det är nog ganska talande.
M och hennes pappa kom till köket efter mig och tog totalt över. När de tvingade mig att vispa deras äggvitor hela tiden med olika vispanordningar blev jag lite sur. När de hånade mig för att jag misslyckades blev jag faktiskt riktigt ledsen och arg.
De gjorde brownies bland annat. Och sedan fick vi ett nytt problem. Ett kilo kokosflingor måste malskyddas.
Till slut fick jag i alla fall göra min extremt konstiga köttfärssås.

Dagens fråga är alltså: Varför i hela fridens namn (säg att friden heter kalle), varför i hela kalle drömmer jag om köttfärssås?

Vaknar hungrig.

P.S. Om någon undrade så blev det värre framåt kvällen i måndags, om fem över nio på morgonen räknas som kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback