Tidig kväll

Det värsta med att ha en missprydande andra gradens brännskada i ansiktet är människors reaktioner.
Barn som stirrar, mödrar som drar bort barn som skriker "mooonster". Gamlingar vars ögon faller ur...
Inte någon har betett sig så.
Dålig stil tycker jag, här skaffar man sig en blåsa och ingen har vett att ens lägga märke till den! Bekanta har till och med fräckheten att påpeka att det inte skulle märkts om jag inte sagt något.
Här bränner man sig på olja och så tror folk att det är en finne!

Bitterheten är stor.
Den blir inte mindre av att vi har en trött tenta i morgon. Mycket tidigt säkert. Jag gillar inte att gå upp tidigt om jag måste. Är jag ledig svingar jag mig mer än gärna upp vid åtta-tiden, men ska jag någon stans känns det olidligt att rulla ur sängen före halv tio. Har jag dessutom tenta vill jag helst av allt dra mig till klockan elva. Men någon bestämde att vi är som smartast på morgonen och att vi då vill bege oss ut i frosten och vindarna på en skranglig cykel och inga vantar för att slutligen hamna på gimogatan.

Jag blir trött bara av att tänka på det.
Det har nog ingenting att göra med att jag idag har
  • tvättat (igen)
  • lagat matlådor
  • gått på spinning
  • pluggat
  • bakat kladdkaka
Ååååååå Mimmi vill sooooooooova! Mimmi SKA fanimej sova! HA!

Kommentarer
Postat av: J

Du det är ingen dum ide alls! Tills dess så står båda plattorna på och diskhon är fylld med kokhet lava. Okej vatten, men lava hade vart coolt.



Var inte ledsen mimmi, jag är säker på att du ser helt vanställd ut! Mamma mia, en sån där olycka går man inte ifrån helskinnad :o



Lycka till på tentan =)

Postat av: sirigrand

Jag som nyligen sett riktigt vanställd ut, vet vad du menar. Men i mitt fall glodde folk verkligen. Riktigt ohövligt faktiskt! Jag fick ju råstirra förmanande på dem för att de ens skulle fundera på att slå undan blicken!



Numera ser det mest ut som att jag har någon hudsjukdom eller eksem, men Oh Nej, Det Syns Inte Alls, försäkrar folk, Jaså vadå, tror ni att jag ser ut såhär jämt, det är ju fan Värre!

Så därvidlag vet jag PRECIS hur du känner! Surt!!



Annars säger jag mest skratt&fniss om detta ditt underhållande och välformulerade svammel :)





hihi kul att jag skrev überlånga kommentaren, den får nästan hamna i min blogg :P

2008-09-17 @ 08:12:56
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback