Fredagsfilosofi

Jag skriver på en laptop, det är värdelöst för tangentbordet är platt och konstigt och jag gillar't inte! (Jag gillar'n't'!)

För övrigt skiner solen i Enskede där jag råkar befinna mig, närmare bestämt i den äldre delen, i en villa på en stol full av katthår. Jag kommer alltså ha baken full av katthår när jag reser mig, och det känns ju skönt att veta vad som kommer hända en i framtiden. Man slipper mycket oro och grubblande på det sättet.
Jag oroar mig mycket, eller snarare gjorde jag det igår. Idag funderar jag och planerar inköp av 2 böcker. Interpretation of murder och En studie i katastroffysik. (Personlig minnesanteckning i kombination med tips till Läsaren) De verkar roliga båda två.
Min mobil har legat och laddat ur sig hela natten så i bakhuvudet planerar jag väl även införskaffande av ny dylik tingest. (Vilken lögn! Allt som planeras planeras i frontalloberna, inte cerebellum eller syncentra! Löjligt hur språket är felkonstruerat.)
Ja, som ni märker är jag i toppform!
Nämde jag lövens ljuva färg på marken? Ni kanske redan sett att det är höst och sådär?
Jag njuter av den frihet som tunnelbanan skänker, man bara kliver på och kliver av. Det är något helt annat än bussar som aldrig kommer och som kräver att man letar för att få en plats och gud vet allt. Tunnelbanan är en lyx när man är avvand. Skulle jag bo i Stockholm när jag är vuxen kommer jag aldrig äga en bil.
Nu lutar det kanske mest åt Los Angeles om allt går som HS tänkt sig. Så jag får väl bli sedd som kvarterets cyklande galning. Jag gillar ändå inte bilar. 
Så!
Jag har tyvärr oändliga mängder material att studera in (så kallat instuderingsmaterial...) och det görs inte av sig självt eller i en handvändning. Men inte hjälper det upp mina stressnivåer inte! Jag är kolugn nuförtiden när det gäller skolan. Kanske för att det finns så mycket annat att oroa sig för.
 För övrigt ber jag inte om ursäkt för eventuella stavfel idag. Allt är tangentbordets fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback