Vanvårdsgaranti

Kommer tillbaks från allmän trötthet och bloggfrihet. (Snarare typ, bloggimpotens och stress) Självklart har det hänt hemska saker som att Jonas har lagt ner för ett tag. DEPP! Får trösta mig med att läsa gamla inlägg helt enkelt. Jag och K och alla andra jag tvingat läsa den bloggen sörjer. Men alla har rätt till sina fria val.
Om man inte är schizofren förstås. Då ska man nämligen sättas på billig medicin med mycket äckliga biverkningar som man genast slutar med eftersom det inte finns någon slutenvård kvar i Sverige. Jag är ett stort fan av sluten- och tvångsvård. Samt att man ska skriva ut det bästa shitet man HAR! Jävla idioter. Det värsta är att om man helt plösligt slutade ge cancerpatienter det bästa som vården har att erbjuda och istället typ sa "Men drick några koppar grönt te så ska du se att knölen i armhålan försvinner" så skulle varenda tidning, blogg, nyhetsprogram och Janne Josefson ilsket och förvånat över hur mänskligheten kan vara så dum stå och skrika ut i största möjliga typsnitt någon snyfthistoria och arga debattartiklar. Men nu gäller det människor som har haft oturen att utveckla sjukdomen schizofreni. Och de ska inte få bra läkemedel som gör att de kan fungera i mänskliga sammanhang för att det är för dyrt. Livskvalitet? Vem bryr sig? Right?

Nåja. Det var inte det egentligen.
Jag tänkte skriva om att jag insett att jag ju inte måste må dåligt jämt, att jag inte måste städa alla dagar och att jag är en allmänt trevlig tjej som behöver socialt umgänge.
Stora insikter för någon som mig.

Nu skiter jag nog i att skriva om det och tar ett bad istället.

Mina sår i munnen har försvunnit i alla fall. Och idag tog jag en promenad till och från skolan. Totalt 2 timmar. Ska göra samma i morgon, inte bara för att det är skönt utan även för att jag är totalt och brutalt pank. Jag har försökt få tag på hon som ska ge mig pengar från institutionen hela veckan. Men hon jobbar bara måndagar och onsdagar. Utom denna vecka. Då är hon på kurs.
[insert various awful cursewords]

Jag har även insett att jag är den person jag känner som är sämst på att bara luta sig tillbaks och njuta av en åktur. Inte bara för att jag har resfeber och inte är helt lugn förrän jag är på väg hem igen.
Igår gick jag och tränade BARA för att det skulle bli kul.

Jag börjar gradvis tänka mindre på vad jag gör. Jag tränar på att bara vara istället. (Så extremt mycket klysha jag vet!) Det är svårt.

Mitt rum luktar tonfisk för det var min middag, jag är trött på tonfisk. Tonfisk blir min lunch i morgon.

DEPP! Jag vill köpa saker! Oj. Börjar jag låta som en galen materialist nu? Det är bara det att det suger att ha 67 kronor på kontot.
En vecka innan CSN.


Allt går i allafall bra med HS. Fantastisk människa.

Kommentarer
Postat av: J

Hahaha fyfan det måste vara ditt spretigaste inlägg ever, och jag vet för jag har läst hela klabbet =)

Jag orkar inte kommentera allt så jag har valt ut två saker:

1. Det var väldans snällt skrivet om mig, tack snälla, och jag kmr naturligtvis tillbaka snart =)

2. Bra att du gradvis tänker mindre på vad du gör. Jag tänker sällen överhuvudtaget, det funkar döbra!

Schwiiiing

Postat av: sirigrand

jaaaaaaaaaaaa ett nytt inlägg!! XD

eeh JA jag kollar maniskt efter nya inlägg av dig, finns det ingen bevakningsfunktion så att man kan bli uppdaterad i ett mail vid viktiga inlägg?



och vi övar på samma sak, NICE, jag lyckas faktiskt allt bättre, har försökt tänka mindre ett tag! man har såklart svackor och tänker SKITMYCKE ibland men ändå!



jamenellerhur, TÄNK om majorna plötsligt slutade drälla av uteliggare och knarkare? hur skulle världen SE UT?

2008-11-20 @ 08:33:47
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv
Postat av: katta

påtal om "[insert various awful cursewords]" så kan du bara länka till http://www.psionic3d.co.uk/page.php?73 så kan man välja svordomen själv!!! Alternativt kan du få svordomsinspiration. Eller bara skratta när svordomarna kommer till saker som "You Shitting Nipple Twisting Dwarf".

2008-11-20 @ 10:36:52
Postat av: kalinda

Know the feeling, pankast i världen. Fick låna pengar av mig själv, jättebra i know. Som att man faktiskt kommer att lämna tillbaka dem de närmaste tre åren.. Eh..

Men promenader är bra! Efter tre månader hittade jag till botaniska trädgården som ligger typ jättenära! Weeei, prommisklubben!!

Btw, lycklig över ett nytt inlägg. Mer sånt!! <3

2008-11-20 @ 20:00:23
URL: http://kalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback