Livet som superhjälte

Tydligen är det smartaste man kan göra är att ta blogguppehåll. Alla som kommenterar verkar så lyckliga när det kommer ett nytt, hehe.

Pratar med HS och skrattar så jag får ont i magen. Han pratar riktigt dålig göteborgska.
Jag undrar om det är för att jag älskar honom som jag garvar, av förtjusning liksom, för att han är så underbar att allt han gör synes mig gulligt, coolt eller asroligt.
Troligen är det så. Eller så har jag bara låg humor.
Vid närmare eftertanke kan det bero på min humor. Jag höll på att sätta i halsen av skratt i går när jag gick förbi en bil som hade registreringsnumret ASS, då skrattade jag ännu mer. Nästan så jag satte mig på marken

Idag har vi jobbat med diskussionsinledning, det var kul. Jag var den störigaste versionen av mig själv troligen. Jag inbillar mig att mina klasskompisar uppskattar det. Fast det går ju inte så bra att inbilla sig sånt, det gör inte så mycket. Jag tror de gillar mig ändå.

Idag har jag gett bort lite av mitt blod, alltid lika kul. Man får macka, äpple, kaffe, saft och idag fick jag en ryggsäck. Något jag aldrig skulle skaffat mig på egen hand. Fett. Allt man behöver göra är att sitta i en stol, snacka med lite sjuksyrror om blodpudding och järnhalt i broccoli och sträcka ut armen så de kan sticka en.
Jag tycker sånt är kul.
Intressant är att jag inte blev så snurrig efteråt, men däremot visste jag inte vilket datum det var precis innan. Men det beror nog snarare på min begynnande alzheimers än något annat. (Visste ni förresten att schizofreni är en selektiv demenssjukdom, som bara drabbar frontalloberna? Visste ni även att schizofrena ALDRIG får synhallucinationer. Nej, det visste ni inte! Utom om ni går i min klass, men annars är jag smartare och vet mer! HA! Små vinster förgyller vardagen)

Förr i tiden, när jag var ny som blodgivare, kände jag mig alltid superduktig efter att ha gett blod. Typ, extremt bra människa. Nu är jag mest glad att de tar emot mitt sunkiga B-negativa blod och proppar in det i bättre behövande.

En sak som stör mig är vampyrer. De tar ju massor av blod som andra, kroniskt sjuka, människor skulle behöva bättre. Dålig stil tycker jag. Verkligen.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva, för nu ska jag baka(?)! varm choklad med grispvädde! JA! Och bada med min älsklingshamster. (Nej, jag badar inte med djur, jag har inga djur.)

Så, för att summera, jag är jättesmart, asrolig, har ett genomträngande skratt (kanske inte lika fantastiskt som E i min klass, hennes skratt är underbarast), är altruistisk och slåss mot vampyrer på lediga stunder.

Kommentarer
Postat av: J

Erkänn att du satte in altruistisk bara för att jag skulle fråga vad det var? ;)

Postat av: Mimmi

Osjälvisk!

2008-11-20 @ 23:00:25
URL: http://telepatetisk.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Och ja.

2008-11-20 @ 23:00:40
URL: http://telepatetisk.blogg.se/
Postat av: J

Haha skön du är.. och tack för ordet, jag samlar på dom =)

2008-11-20 @ 23:24:03
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: sirigrand

hahahah

jag gillar att du får det att låta som att du SKULLE ha badat med en hamster om du bara hade haft nån....

2008-11-22 @ 01:27:33
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback