Äntligen helg och dags att sova i 48 timmar

Klockrent. En djurrättsaktivist ville släppa fritt lite höns men lyckades döda 5000 jäkla hönor. Smart tänkt. Jag gillar när det går fel för folk som är puckon.

Jag tvättar mitt enorma berg av tvätt, vulkanen som jag kallar den. Hade nästan börjat fästa mig vid den. Lite som jag saknar min huvudvärk. Har ju ändå haft den en hel vecka och börjat bli intim med den. Inte.
Igår hade jag tenta. Det är rätt skönt att det inte är till exempel idag eller på måndag. Jag kommer vara sjukt lycklig när denhär kursen är slut. Hoppa och sjunga ska jag fanimej göra. När jag sovit konstant i en vecka och orkar röra benen.

I natt sov jag 11 timmar och är uppe på en normal trötthets/pigghetsnivå. Vadå utsliten..?

Efter tentan igår ville jag i princip bara dö. Inte bara för att den gick käpprätt dit pepparn växer utan även för att jag var så trött att jag inte visste vilket ben jag skulle stå på. Och arg och ledsen och lätt hysterisk.
Ibland (alltid?) är det skönt att bara få släppa taget, rabbla maniskt inför en person som faktiskt får betalt för att lyssna och därför inte får tycka att man är jobbig, utan bara komma med fina små kommentarer ibland.
Jag känner att mitt yrkesval kommer passa mig som grisen i säcken.

Jag drack kaffe idag för första gången på några dagar. Självklart blev jag totalt förgiftad, darrig, stirrig och illamående. Men det var gott! Värt.

Nu ska jag typ bädda sängen, hämta min tvätt, ta en powernap (hah, jag är fortfarande koffeinpåverkad så lycka till...) och sen åka till Systemet och sedan Knivsta. Varför stavas det inte Knifsta? Det hade varit mycket roligare för mig.

I övrigt har vi i skolan diskuterar huruvida överdrivet datorspelande skulle kunna bli en diagnos i DSM. Jag hoppas inte. Genast när vi började prata om det fick jag World of Warcraft-abstinens. Trots att jag inte spelat sedan jag var 19!

Eh, spretigt inlägg kanske. Men jag är fan spretig idag.

Kommentarer
Postat av: sirigrand

Spretighet är inte en nackdel, om det innebär att man får en mer omedelbar inblick i hur du tänker och upplever. Jag må vara partisk, för det är jag verkligen, men det är alltid givande att läsa dig.



Och jag tycker du SKA stafa det Knifsta, om det rovar dhig!



Ja! Jag tror det kommer passa dig som ugglan i mossen, faktiskt! Bäst!

Postat av: Linda

Sweet, säg till om du börjar Wowa igen, då kanske det är värt att börja om ;)

2008-11-30 @ 18:16:16
URL: http://kalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback