Moving uncomfterbly slow

Nu ska jag berätta för er hur man skapar det absoluta partyhumöret en lördag, samtidigt som man svänger ihop den perfeka outfiten.
Börja med regn. Fullständigt vidervärdigt oupphörligt plaskande från himlen som samtidigt ger en jämngrå färgskala.
Gå upp vid tio, lyxa till det med världens kortaste dush och en tvål som torkar ut huden. Dra på dig samma svagt svettluktande kläder som du hade dagen innan. Känn dig ändå rätt fräsh efter tre lager deo. (Olika märken för att få maximal funktion)
Väck din kompis, ät frukost, drick kaffe.
Eftersom ditt hår dels är otvättat och ser ut som att du har sovit på det i fyra veckor utan att vakna, och har en rejäl råttfärgad utväxt, kleta det fullt med hårgele efter att du tagit på hårbandet (som kommer bli förstört i regnet) så att du får ett helt okej resultat som sedan regnet kommer få att se fullständigt mongo ut. Speciellt efter den 5 km cykelturen du tar i ösregnet senare.
Gå på en kompis namngivningsceremoni, gulla med en unge och hypa upp dig på socker, cig och coca-cola. När du sedan håller på att somna av den höga ljudvolymen och illamåendet är det dags att åka hem.
Ta tåget, se till att du åker samtidigt som alla andra så det är högljutt, svettigt och äckligt på tåget. Och att du har jordens mest utåtagerande DAMPunge bakom dig.
Det är nu gårdagens kjolval kommer till sin rätt, i och med att cykeln är blöt och kjolen ljusgrå "himmelsfärgad" kommer du få en trendig fläck i röven.
Cykla hem till en tom lägenhet, byt om till mjukiskläder, släng in nåt i micron och vägra diska. Dra igång en dålig film och undvik att kolla dig i spegeln kommer du kanske överleva.

Jag vet att jag låter bitter, men jag har faktiskt haft kul idag.
Nu blev jag sjukt sugen på ost.

Kommentarer
Postat av: katta

Är det helt fel av mig att för det första inte fatta att det var jag som var "kompisen" och för det andra tycka att damp-unge var hysteriskt kul att uttala dam-pung(e)??
Jag skrattar fortfarande.

2008-05-17 @ 20:41:04
Postat av: Mimmi

Det är ok, jag vet ju att du är efterbliven! :D Hm, jag såg precis det också som Dam-punge. Men det tar vi inget extra för!

Postat av: J

Du är underbar

2008-05-18 @ 02:58:57
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback