Morgonstund har vatten i knäna?

Jag borde vetat att det skulle bli surrealistiskt redan när jag inte kunde somna om.
Klockan 06.07 reste jag mig ur sängen.
Jag hade visserligen satt klockan på 6 för att gå upp och tvätta. Som man gör. Det är ju bara sjuka fantasier på kvällen om att man ska bli en bättre människa och börja träna mer regelbundet och sluta äta godis och gå upp tidigt och få saker gjorda. Jag trodde inte på det själv.
Och nu när jag skulle slänga in tvätten i torktumlaren men kom lite för tidigt och tänkte, hm, är det något i dendär tvättmaskinen eller? Bäst att öpnna och snoka. Den blinkar så konstigt.
Fooossshhhhhhh
Och sen stod jag med vatten till fotknölarna. På riktigt. Det var hur häftigt som helst för min trötta blick att se jättevågen av vatten forsa ut.
Så det är lika bra att lyssna på Newton Faulkner - UFO.

Men det värsta med tidiga mornar är inte att vara trött som ett as. Det värsta är att tiden går och jag inte märker det. För mig kommer klockan vara sex tills jag går och lägger mig. Och inte på ett trevligt sätt, för jag kommer hela tiden känna att dagen är ung och har potential fast den inte har det längre.
Troligen lite som att vara 30. Man känner sig ung, men kommer ideligen på att det är kört.

Okej, det var mest det.

Idag ska jag anstränga mig för att utveckla kluven personlighetsstörning.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Är det så det är när man passerat de 30 åren.
Som jag undrat. Skit också...
Okej. Kört nu då. Skit igen.

Postat av: kriss

Jo det känns skönare så här, tyvärr är mina föräldrar hårdvarudesigner och systemutvecklare så de kan de där :P Det är nog inte själva nuet som är så jobbigt utan snarare alla viktigpettrar som hävdar att det är så jävla viktigt att leva i nuet!

2008-05-16 @ 10:43:34
URL: http://plastbalja.blogg.se
Postat av: J

Hemligheten till att inte bli besviken på sig själv är att inte förvänta sig sånt av sig själv =) Det där skulle jag också vilja göra, men jag orkar inte dega ett nytt badrumsgolv till väsbyhem =/

Kanske får släpa mig till tvättstugan nån dag, bara för att prova!

Håller med, jag kommer aldrig nånsin rösta blått iaf.. Å de har fortf inte hört av sig ang vakansen, men hoppet är det sista som överger mig =)

När får vi se evil mimmi då? Eller ska du va nån annan kluven personlighet? Jag rekommenderar högljudd.

2008-05-16 @ 10:46:02
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: J

Hmm med undantag för pillandet så ere bara aktiviteter jag mår sämre av ju, försöker du skada mig eller? =P

En stadig psykos har ingen dött av, kötta bara! haha

2008-05-16 @ 16:53:36
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback