Fruktsallad?

För att avsluta mitt resonemang tidigare vill jag förtydliga några saker.
Filmjölk är tryggt, du vet alltid vad du får när du äter filmjölk. Filmjölk har en neutral smak som varken tar över eller ger substans smakmässigt. Filmjölk är rinnigt, och svårföränderligt. Vad du än gör med filmjölken sker ingen kvalitativ förändring, filmjölkens karaktär kommer alltid vara lite lite syrlig och stickande men ganska menlös, även om den är bra för magen.
Apelsiner är söta när du plockar dem i rätt tid, apelsiner kan vara saftiga, sura eller torra. Om du kastar en apelsin på golvet kan den rulla ganska länge utan någon egentlig ansträngning. Apelsiner är färgstarka men passar inte till allt. Många tycker om apelsiner, men en del tröttnar fort. Apelsiner lyfter en fruktsallad och ger en vitamininjektion.
Ingefära är sött, men samtidigt med en överraskande styrka i smaken, du behöver inte så mycket för att smaken ska framträda och jag tycker att ingefära passar till det mesta. Ingefära har en konstig form och kan ge oförutsägbara resultat. Ingefära är bra för hälsan.

Idag har varit en mardrömslång dag fylld med trevliga interaktioner och insikter. Jag har kört bil, haft 2 föreläsningar och en diskussionsgrupp på 4 ½ timme.
Allting var kul, givande och fullständigt kognitivt utmattande.
Jag insåg till exempel varför jag inte klarar av att leva i nuet, det ger mig ångest. Jag blir fokuserad på min kropp av att andas långsamt och sitta still. Jag blir självmedveten och får svårt att skjuta bort alla tankar. Då har jag hellre en viss nivå av kognitiv aktivitet som får surra i huvudet och fungera som buffert för att jag svävar iväg.

Tror jag.

Nu ska jag fanimej gå och lägga mig! Och vakna pigg och frisk och fräsh och vacker och energisk och lycklig och positivt inställd till fredagen!

Kommentarer
Postat av: J

Ring och prova du ;)

Ursäkta en icke-psykolog, men vad är FAS? Och hur länge har du pluggat?

Det där var ett rätt sjukt inlägg förresten, älskar dom =) Fast ingefära är ganska äckligt om du frågar mig, jag är kräsen som en bäbis..

Men darling varför får du ångest av att leva i nuet? Kombinationen av nu och snart är bäst, om jonas själv får välja..

Och du är väl alltid frisk, fräsch, vacker och energisk? ;) Sov med grace

Postat av: kriss

Klart jag har rätt om ölen! Ingefära har faktiskt sina poänger ibland. Jag har också svårt att leva i nuet, jag försöker men jag svävar alltid iväg. *Alldeles för trött för att skriva nåt vettigt*

2008-05-15 @ 23:34:00
URL: http://plastbalja.blogg.se
Postat av: Kriss

Mina föräldrar fyller iof sextio snart, men ja, det är jobbigt! Inspelningen var bäst! Lokalen var underbar, skådespelarna var ännu underbarare!

2008-05-16 @ 23:03:51
URL: http://plastbalja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback