Drömanalys innan frukost

Jag skriver alla mina bästa inlägg när jag badar. Eller, jag skriver dem i mitt huvud och sedan glömmer jag bort dem. De handlar om livets vesäntligheter, såsom min badanka. Jag tror att det är därför jag måste få upp så tidigt, för att hinna försöka komma ihåg vad det var jag skrev.

Eftersom ödet vägrar utmana mig, utmanar jag ödet idag.
Jag har vita trosor (om du är tjej förstår du säkert att det inte handlar om att jag är rädd för bromsspår), ska dricka kaffe på tom mage och sedan ta med mig massor av viktiga papper ut och se om de blåser bort. Jag kör på dränkt råtta looken idag, vad det verkar. Men hellre det än hemmafru?

Jag tror att det är viktigt att utmana ödet ibland, livet går inte bara ut på att hitta det effektivaste sättet att avlägsna hår från benen. (Om man inte heter Tobias)När det gäller det questet kan jag i förbifarten upplysa om att antihårkräm inte var sådär supertoppen, men inte helt värdelöst heller. Bättre än rakning, mindre ont än att epilera, mindre kladdigt än vax. Men det stinker för djävligt och håller inte särskillt länge alls. Pain is temporary, smell lasts for ever.

Idag har jag faktiskt inte gått upp så himskans tidigt. Fast jag vaknade första gången klockan sex, var pigg som en lärka och somnade inte om förrän halv sju, efter att ha kollat mailen. Ingen uniform idag.
Jag har drömt de mest bizzarra saker!  Att jag skulle dela lägenhet med fyra tjejer i min klass, och hur ska vi alla hinna dusha?  Att jag inte fick jobbet på securitas för att min syster blev sparkad i magen av en häst. Att jag behövde övertala en gammal bardomsväns till min syster lillasyster om att välja utbildning. Att jag och S gav bort en dykardräkt till någons pappa. Konstiga drömmar om att min dator gick sönder (troligen för att datorn var på och lät) och ett ljud som visade sig vara L i klassens insulinpump som behövde fyllas på och snart skulle hon säkert dö om hon inte fick nytt insulin. Samt att jag, H, K och D var på en jättekonstig klubb, både jag och H hade mjukisbyxor och kände värsta connection på grund av det. Sedan gick vi därifrån.

Om jag ska analysera sammanfattar jag i att jag är orolig för att något ska skita sig med min enda inkomst i sommar, men att mitt undermedvetna säger åt mig att det vore skumt om jag inte fick det, och att jag i såfall kan sälja min kropp till H när han känner sig sunkig. Alternativt att han är den person som minst av allt bryr sig om hur jag ser ut, han är van vid att jag luktar illa och kommer alltid vara min vän. Jag gillar nog förklaring 2 bättre, även om den är något, pja, överdrivet hoppfull. Detdär med dushen var bara konstigt och vi pratade om insulin igår i skolan. (på rasten)

Jag funderar på att skriva brev till psykologer.
Det känns lite som att skriva omvänt CV. Typ, kolla vad mycket som är fel på mig. Jag är en hemsk människa med svart attityd till människor och livet.
Men det är klart att jag inte ska skriva så. Men ärlig kanske jag ska vara. Fast jag vet ju fortfarande inte några jag vill gå hos.

Nu tar jag på mig mjukisshortsen, och en tröja, och går ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback