Det är coolt att vara efterbliven!

Idag diagnosticerar jag migsjälv med ADHD.
Min motivation lyder:
På grund av uppvisande av noll uppmärksamhet, omöjlighet att fokusera på en sak i taget, bristande konsekvenstänkande samt allmän flänghet i samband med att jag rusar runt i lägenheten som en galning behöver jag nu stora doser lugna puckar. Eller lugn pucko. Pucko är gott.
Men jag är lite effektiv i allafall, om det gills att ha läst 2 sidor (av 70) borstat tänderna (men inte dushat), hittat en låt jag letat efter jättelänge och stått framför spegeln i tio minuter.

Dagen började i allmän besvikelse. Jag försökte verkligen påverka mina drömmars innehåll i morse, men det gick inte. Jag drömde visserligen en ganska intressant och underhållande dröm om att någon hade stulit massa bilar på midsommar och sen var vi på en båt med en bomb under och försökte få skurkarna att stanna på den när vi simmade bort till en leksaksaffär. Typiskt cepe. (What would Freud say?)

Låten jag letat efter hörde jag på jympan igår, tillsammans med odödliga klassiker som Black Hole Sun och en vidrig utdragen remix på Place on Earth och i avslappningen Plastic Bag Theme. Det är därför man ska gå på styrkepass som leds av killar. Tjejledarna spelar alltid minst en av följande: "Nataliieeee Naaaataliiieeeeee",  "Play it for the görls and for all the good times"  (jag faller alltid ihop i skrattkramper av just den låten eftersom vederbörande vidriga artisten inte bara är fullkomligt urblåst utan även gick i min systers kör när hon var yngre) eller någon låt av Mika. Sedan kör de alltid svenska låtar med mycket stön i när man ska träna röven med juckrörelser (gärna något äckligt av Per Gessle). Och något med Cascada eller Robyn. Och hellst låtar man vill begå självmord till i slutet. Så jag ska diskriminera och endast gå på killpass.
En nackdel med dem är annars att det är fler män där, och det finns inget som är så dåligt koordinerat som en medelålders fet gubbe!
För övrigt borde korta små fladdriga shorts komma med dödsstraff. Då kanske de skulle tänka efter en gång till innan de tog på sig dem och inse att NEJ, VÄNTA, INGEN VILL NOG EGENTLIGEN SE INSIDAN AV MINA FETA, SVETTIGA LÅR, JAG TAR NORMALA BYXOR ISTÄLLET!
Jag lovar att alla feta, medelålders män tänker i caps-lock. De måste, annars kanske det skulle få plats lite intelligenta tankar någonstans där inne i hjärnan också.
Det kan förresten gälla för en rätt stor del av befolkningen när jag tänker rätt på saken.

Nu kanske jag ska göra något annat. Lyssna på Flunk kanske, enda anledningen till att jag letade efter dendär låten var ju att den påminde mig om Flunks Blue Monday, och då var den mycket bättre, så jag lyssnar på den istället!

Kommentarer
Postat av: J

Hahaa =) Hmm undrar om jag också har adhd isf... Känns som jag är minst lika effektiv i mitt dagliga liv.. Jag har efter 8 månader upptäckt att mitt gym kör hårdrockstimme mellan 11 och 12, så jäkla gutt =) Men helt ärligt är killar i cykelbyxor en smula värre.. ^^

Postat av: Kriss

Påverka drömmar e skitsvårt, jag har aldrig riktigt lyckats själv. Det gäller att inte bli helt exalterad när man kommer underfund med att man drömmer för då vaknar man. Livet är en balansgång. ^^

2008-05-14 @ 11:40:51
URL: http://krissemiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback